ملاکمان خدمات رسانی به همه شهروندان بدون هیچ تمایزی است

شهردار اصفهان گفت: نه ستمگری را دوست داریم و نه ستم پذیری را، بنابراین اداره حقوقی نباید اجازه دهد به دلیل برخی سهل انگاری ها حقوق شهرداری از بین برود، زیرا حقوق شهرداری همان حقوق مردم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی بعدازظهر امروز (سه شنبه) در آیین تکریم و معارفه خدمتگزاران مردم در شهرداری اصفهان ضمن تشکر از همه افرادی که در ستاد خدمات سفر فعال بودند، اظهار کرد: فضای سبز، سازمان زیباسازی، حوزه فرهنگی، خدمات شهری، مدیران مناطق و ... برنامه های بسیار خوبی را در راستای زیبا کردن شهر و ایجاد بهاری دلنشین در ایام نوروز اجرا کردند که جا دارد از تمامی این عزیزان تشکر کنم.

وی افزود: حوزه روابط عمومی و ارتباطات به خوبی فضا را برای اطلاع رسانی به مردم در تمام شهر فراهم کرد، همچنین حوزه حمل و نقل و ترافیک تا جایی که توان داشت، تردد در شهر را روان کرد.

شهردار اصفهان ادامه داد: نظرسنجی ها نیز حاکی از رضایت مسافران دعوت  اگرچه ممکن است در این میان نقدهایی نیز بشود که باید نقدهای منصفانه را پذیرفت و در راستای بهبود عملکرد به کار بست.

وی ادامه داد: آنهایی که مغرضانه مطالبی را می گویند چه کار خوبی صورت بگیرد و چه کاری انجام نشود ماموریت خود را انجام می دهند که امیدوارم آنها نیز بتوانند در راستای بهبود شهر بهتر عمل کنند.

نوروزی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در ۱۵ مهرماه که کار خود را در شهرداری آغاز کردیم همه می گفتند باید احکام جدید برای بالابردن انگیزه مدیران صادر شود تا بخش های مختلف شهرداری از بلاتکلیفی درآمده و امکان جذب بودجه ها وجود داشته باشد. بسیاری نظر کارشناسی می دادند که با توجه به جذب ۳۰ درصدی بودجه در نیمه اول سال و همچنین با توجه به انتخابات و ادعاهای مطرح شده علیه شهرداری اگر بتوانیم ۶۰ درصد بودجه را محقق کنیم کار بسیار بزرگی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: به تمام کسانی که با تمام وجود ایستادند و چیزی بالغ بر ۸۰ درصد بودجه را در تمامی حوزه ها از جمله حوزه درآمد، مناطق، مالی و اقتصادی، حوزه برنامه ریزی و سازمان ها جذب کردند، تشکر می کنم که به خوبی توانستند نقش مدیریتی خود را ایفا کرده و آن را در سابقه شهرداری ثبت کنند.

شهردار اصفهان با اشاره به تغییرات صورت گرفته در دو حوزه سازمان پسماند و امور حقوقی شهرداری، اظهار کرد: با توجه به سیاست های جدید تصمیم به جابه جایی گرفته شد، از «آقایان کمیلی» به عنوان مدیرعامل سابق سازمان مدیریت پسماند شهرداری و «حیدری» به عنوان مدیر سابق امور حقوقی و قراردادهای شهرداری تشکر کرده و به آنها خسته نباشید می گویم. این تغییرات به دلیل ارائه برنامه ها، کارها و سیاست های جدید است و فکر می کنیم با این تغییرات افراد جایگزین روند و سیاست های تعیین شده را بهتر ادامه دهند.

نوروزی با بیان اینکه تغییرات در راستای بیشتر رعایت شدن حقوق شهروندی، رضایتمندی مردم و بهتر شدن امور است، گفت: شهرداری محلی برای خدمت به تمام شهروندان است و در این دوره ملاک و میزان شهرداری خدمات رسانی بهتر به تمام شهروندان بدون هیچ تمایزی است که معنای آن رعایت حقوق شهروندی است.

وی افزود: بنابراین آقای «دکتر دهنوی» به عنوان استاد دانشگاه با دارا بودن سوابق خوب اجرایی در حوزه محیط زیست را برای حوزه مدیریت پسماند شهرداری انتخاب کردیم تا شاهد توانمندی وی در این حوزه برای ایجاد تحول باشیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بخش پسماند و کارخانه کود آلی و کمپوست دارای سابقه طولانی در شهرداری اصفهان است، گفت: از سال ۵۴ اصفهان دارای کارخانه کمپوست بوده و در برنامه ای هم که برای شهرداری اصفهان از گذشته تدوین شده قرار بوده تا سال ۱۴۰۰ در اصفهان دفن پسماند وجود نداشته باشد. هم اکنون چیزی بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ تن پسماند تر وجود دارد که ۶۰۰ تن آن تبدیل شده و بیش از ۵۰۰ تن آن دفن می شود. در صورتی که با این وضعیت ادامه دهیم، نمی توانیم تا سال ۱۴۰۰ شهر بدون دفن پسماند داشته باشیم.

نوروزی ادامه داد: کارهایی آغاز شده و زحماتی کشیده شده که باید با راهکارها و تکنولوژی های نوین راهی را برای حفظ بیش از پیش محیط زیست پیدا کنیم به همین دلیل آقای دکتر دهنوی به عنوان مدیرعامل جدید سازمان پسماند چنین ماموریتی داشته و باید با تمام توان از تمام کسانی که دانش این کار را دارند بهره ببرد.

وی اضافه کرد: زباله به عنوان طلای کثیف بیش از هر چیزی به حقوق بشر و حق شهروندی ارتباط دارد، زیرا می تواند شهر را به محیطی سالم و در صورت نداشتن برنامه و بی تدبیری شهر را به محیطی آلوده تبدیل کند.

وی با اشاره به تغییرات در حوزه امور حقوقی شهرداری گفت: در این حوزه مدیر قبلی «آقای حیدری» تا جایی که می توانسته تلاش  کرده و اگر تغییری نیز صورت می گیرد به درخواست خود او است.

شهردار اصفهان افزود: هم اکنون در حوزه حقوقی بیش از پنج هزار پرونده وجود دارد که حتی یک پرونده از این مقدار می تواند یک دستگاه را زمین گیر کند، بنابراین باید راهکارهایی برای کاهش این عدد با استفاده از روش هایی مانند صلح و سازش پیدا کنیم تا هم حق مردم و هم حقوق شهرداری را اخذ کنیم.

نوروزی تاکید کرد: شهرداری قصد مغلوب کردن مردم در پرونده ها را ندارد و می خواهد پرونده در دستگاه قضایی کمتر شده و سریعتر مورد رسیدگی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه وجود پنج هزار پرونده در شهرداری نه به صلاح دستگاه قضایی، نه به سود شهرداری و نه به نفع شهر است، گفت: باید قراردادها به گونه ای تنظیم شود که احتمال تخلف در آن کمتر شود، بسیاری از پرونده هایی که شکل گرفته به دلیل قصور در تنظیم قرارداد اولیه بوده است.

نوروری گفت: شاید فضایی ایجاد شده که برخی فکر می کنند با شکایت علیه شهرداری یک چیزی نصیبشان می شود این امر را باید مسئولان امور حقوقی پیگیری کنند. از کانون وکلا نیز تقاضای کمک به شهرداری برای کشف بهتر حقیقت و صدور آرا منطبق بر واقعیت را دارم.

وی عنوان کرد: «آقای زمانی» که برای سمت مدیریت امور حقوقی و قراردادهای شهرداری انتخاب شده اند تاکنون به صورت حرفه ای کار می کرده اند و از لحاظ اعتبار مورد وثوق بسیاری از قضات و وکلا هستند بنابراین امیدواریم با حمایت بیشتر جامعه وکلا شاهد تحولی در امور حقوقی باشیم تا هم حقوق شهرداری و هم حقوق مردم رعایت شود.

شهردار اصفهان تاکید کرد: نه ستمگری را دوست داریم و نه ستم پذیری را، بنابراین اداره حقوقی باید به صورت متمرکز عمل کند تا بتوان سیستم حقوقی توانمند در دستگاه عریض و طویل شهرداری داشته باشیم.

وی افزود: اداره حقوقی نباید اجازه دهد به دلیل برخی سهل انگاری ها حقوق شهرداری از بین برود، زیرا حقوق شهرداری همان حقوق مردم است.

نوروزی با بیان اینکه باید از امروز سیر صعودی پنج هزار پرونده سیر نزولی پیدا کند، افزود: اداره حقوقی باید برنامه تدوین کند تا حقوق شهرداری را به هر نوعی در چارچوب قانون بگیرند و این مجموعه بزرگ از حرف هایی که در موردش می زنند در امان بماند. اگر سیاست ها تغییر و همه ابزارها به کار گرفته شد وضعیت پرونده ها در آینده رو به افزایش نخواهد بود.

شهردار اصفهان تاکید کرد: باید راهکارهایی پیدا شود تا هم در انعقاد  قراردادها تاخیر بی جهت ایجاد نشده و هم اینکه ارتباط اداره حقوقی با واحد قراردادها یک ارتباط نظام مند باشد.

نوروزی اظهار امیدواری کرد: با این تغییرات در مدیریت شهری به گونه ای عمل شود تا شاهد تحقق بیش از پیش حقوق همه شهروندان باشیم.

کد خبر 340624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.