محمدحسینی: نوروز دست‌فروش نداشتیم

مسئول کمیته قضائی و انتظامی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان اعلام کرد: با هماهنگی و برنامه‌ریزی هوشمندانه برای ساماندهی دست فروشان در ایام نوروز در اصفهان دست فروشی نداشتیم.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از وظایف اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری نظم بخشی و ساماندهی مسایل شهری است از این رو در نوروز امسال برای نظم بخشی و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با برنامه‌ای منسجم پیش رفتیم.

وی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با عوامل نیروی انتظامی و شورای تأمین استان اصفهان سه مکان در خیابان ولی‌عصر(عج)، میدان قدس و جنب میدان امام علی(ع) برای فعالیت دستفروشان در روزهای پایانی سال در نظر گرفته شد و مشکلی در سد معبر دست فروشان نداشتیم.

مسئول کمیته قضائی و انتظامی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان مهمترین چالش اشغال پیاده‌روها را بی نظمی و برهم خوردن زیبایی شهر دانست و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی برای نخستین بار کمترین مشکل و تنش را در شهر داشتیم.

وی در خصوص سد معبر کسبه از جمله میوه فروشان که برای نمایش اقلام خود اقدام به تصرف پیاده روها می کنند، تصریح کرد: طی جلساتی با مسئولان اتحادیه‌های اصناف، این موضوع تفهیم شد که یکی از وظایف اتحادیه‌ها آگاه‌سازی واحدهای صنفی زیرمجموعه برای جلوگیری از سد معبر است تا شهری بدون تخلفات شهری داشته باشیم.

محمد حسینی گفت: فرهنگ غلط اشغال پیاده‌روها یکی از مشکلات مهم در سطح معابر و خیابان‌های شهر است که رفت و آمد عابران پیاده را با مشکلات عدیده‌ای همراه ساخته است.

وی ادامه داد: تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها ضمن اینکه استفاده از معابرعمومی برای کسبه را ممنوع اعلام کرده، شهرداری را نیز موظف به رفع سد معبر کرده است.

کد خبر 340600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.