ایمنی حوادث روز طبیعت توسط آتش‌نشانان دوچرخه‌سوار

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان گفت: دوچرخه‌سوران آتش‌نشان برای پوشش ایمنی حوادث روز طبیعت، در حاشیه رودخانه و پارک‌های اطراف آن حضور داشتند.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به پوشش ایمنی حوادث روز طبیعت اظهارکرد: برای پوشش ایمنی حوادث روز طبیعت، دوچرخه سوران آتش نشان در حاشیه رودخانه و پارک های اطراف و محدوده ناژوان حضور داشتند و به همراه وسایل ویژۀ خاموش کننده در فواصلی که برای آنها تعیین شد در حال دوچرخه سواری و مانور بودند تا حوادث آتش سوزی را اطفاء کنند.

وی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از بروز آلودگی های صوتی در روز طبیعت و آرامش شهروندان در پارک ها، از دوچرخه به جای موتور استفاده شد، گفت: خوشبختانه در این برنامه چهار مورد از حریق هایی که در پارک ها اتفاق افتاد توسط نیروهای آتش نشان دوچرخه سوار اطفا شد.

شریعتی ادامه داد: دو مورد از این حریق ها مربوط به کپسول پیک‌نیک بوده و دو مورد دیگر مربوط به آتش سوزی درختانی بود که متاسفانه در روز طبیعت توسط همشهریان دچار حریق شدند.

وی با بیان اینکه شب گذشته تعداد ۷۰۰ چادر در باغ فدک برای مسافران مستقر در اصفهان برپا شده بود، تصریح کرد: ۳۵ نفر از نیروهای آتش نشان ایمنی مسافران را تامین کرده و قریب به ۳۵ کپسول پیک‌نیک که احتمال ایجاد حوادث آتش‌سوزی و گاز گرفتگی را به دنبال داشت از این چادرها خارج شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان افزود: هر سال همزمان با ایام نوروز جمعیت زیادی از منطقه گردشگری صفه بازدید می کنند که به مناسبت روز طبیعت نیز تعداد بسیاری برای گذراندن روز طبیعت در این منطقه حضور داشتند، به همین دلیل از ساعت شش صبح سه اکیپ نیروهای آتش نشانی در فواصل مختلف کوه صفه مستقر شدند و خوشبختانه حادثه ای در این محدوده اتفاق نیفتاد و براساس گزارش‌ها تنها در چند مورد، افرادی که در مسیرهایی غیر از فواصل تعیین شده حرکت کرده بودند با اقدام به موقع نیروهای امدادی آتش نشان نجات یافته و در مسیر اصلی قرار گرفتند.

کد خبر 340589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.