تامین سلامت اجتماعی در گرو حکومت مردان است

امام جمعه کاشان گفت: حوزه های سلامت، بهداشت و درمان در 40 سال گذشته از عمر پربرکت انقلاب اسلامی ایران تغییر شگرفی داشته است.

به گزارش خرنگار ایمنا آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نمازجمعه کاشان گفت: صلیب سرخ جهانی اعلام کرده که مردم یمن در حال مرگ تدریجی هستند و از رژیم های منفور منطقه خواسته شده تا غیرنظامیان، آمبولانس ها، بیمارستان ها و مدرسه ها را هدف قرار ندهند، اما گوش شنوایی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: دبیرکل سازمان ملل متحد بدون آنکه جنایت های آل سعود را محکوم کند، طرف های درگیر را به هم نشینی دعوت کرده تا مسئله را از راه سیاسی و مذاکره حل کنند.

امام جمعه کاشان با اشاره به سخنان رییس جمهوری آمریکا گفت: دونالد ترامپ گفته که اگر نظامیان آن کشور از سوریه و عراق خارج شوند، شیخ های عرب فوری سقوط خواهند کرد و اگر عربستان خواهان ماندن آمریکا در منطقه است، باید هزینه سنگین آن را پرداخت کند.

وی با اشاره به روز جهانی بهداشت افزود: ارتقاء سطح سلامت قشرهای مختلف جامعه از راه بخشنامه امکان پذیر نیست و نیازمند اموری مانند آموزش همگانی جامعه درباره مسائل بهداشتی، بهبود تغذیه و تامین آب آشامیدنی سالم است.

نمازی تصریح کرد: مراقبت های بهداشتی از مادران و کودکان، تنظیم خانواده و پیشگیری از بیماری عفونی و واگیردار از جمله اموری است که باید به طور فراگیر مورد توجه قرار گیرد.

وی تامین سلامت اجتماعی را در گرو حکومت مردان و حاکمان عالم عادل و صالح دانست و بیان کرد: حوزه های سلامت، بهداشت و درمان در 40 سال گذشته از عمر پربرکت انقلاب اسلامی ایران تغییر شگرفی داشته و به ویژه در این چند سال گذشته وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اقدام های مهمی را سامان داده است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان با تاکید بر تلاش مسئولان برای جبران برخی کاستی های موجود اضافه کرد: برای دستیابی عموم مردم به امکانات درمانی، بهداشتی، ساخت و تولید داروها اقدام های خوبی صورت گرفته که شایسته تقدیر است.
 

کد خبر 340576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.