آیا انعقاد برجام نیاز به رفراندوم داشت؟

نایب رییس مجلس شورای اسلامی معتقد است رفراندوم ظرفیتی قانونی است که در صورت نیاز باید از آن استفاده کرد، اما برجام موضوعی نبود که به برگزاری رفراندوم نیاز داشته باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، مسعود پزشکیان در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر موضوعی در کشور وجود دارد که نیاز به رفراندوم داشته باشد، گفت: اگر برگزاری رفراندوم قانون است ما نباید حاشیه سازی کنیم، البته باید موضوعی وجود داشته باشد که بتوان برای آن همه پرسی برگزار کرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مشخص نیست نظر رییس جمهور از برگزاری رفراندوم چه بوده است، اظهارکرد: بهتر است در وهله اول قوانینی که داریم را اجرا کنیم بعد به ایده آل ها رسیدگی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از مواد قانون اساسی در کشور مغفول مانده که نیاز است اول به اجرای آن بپردازیم و بعد برای ضعف اجرا در قوانین دیگر چاره اندیشی کنیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه برجام موضوعی نبود که به برگزاری رفراندوم نیاز داشته باشد، خاطرنشان کرد: برجام مسأله کارشناسی پیچیده ای بود که نیاز به بررسی علمی داشت و نمی شد با آن برخورد سلیقه ای کرد بلکه باید طبق روش و چارچوب تعیین شده در مسیر متناسب حرکت کرد.

کد خبر 340562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.