ظریف به ترکیه، جمهوری آذربایجان و منطقه خودمختار نخجوان سفر می کند

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه از فردا -سه شنبه - به ترکیه، جمهوری آذربایجان و منطقه خودمختار نخجوان سفر می کند و تحولات سوریه و روند آستانه را پی خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل دیپلماسی وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی در باره سفرهای ظریف گفت: وزیر خارجه در مرحله نخست به منظور پیگیری تحولات سوریه و بررسی تحولات «آستانه» و نیز همراهی رییس جمهوری در اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه به آنکارا سفر می کند.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: وزیر امور خارجه در سفر به آنکارا، در نشست وزرای خارجه ترکیه، ایران و روسیه با موضوع سوریه نیز شرکت خواهد کرد. بررسی تحولات سوریه و پیگیری توافقات آستانه محور گفت‌و گو های وزرای خارجه ترکیه، ایران و روسیه خواهد بود. در این نشست دستور کار اجلاس سران سه کشور نیز مورد گفت و گو قرار می گیرد.

قاسمی ادامه داد: وزیر امور خارجه در روزهای پنجشنبه و جمعه برای شرکت در اجلاس میان‌دوره ای وزرای امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، سفر می کند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: محمد جواد ظریف بعد از شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه عدم تعهد، بعد از ظهر جمعه به دعوت رسمی مقام های جمهوری خودمختار نخجوان به این جمهوری خود مختار سفر و با مقام های عالی رتبه این منطقه دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

کد خبر 340545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.