حمایت از کالای ایرانی، اقتصاد را بیمه می کند

لنجان-امام جمعه باغبادران گفت: مردم در هر جایی که به خودباوری رسیده‌اند بزرگترین موانع را کنار گذاشته و گام‌های بلند و استواری را در جهت پیشرفت کشور برداشته‌اند از این جهت اگر به درستی مردم را آگاه‌ سازیم که با حمایت و خرید کالای ایرانی در برابر آسیب‌های بزرگ بیمه خواهیم شد به موفقیت خواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در جمع مردم باغبادران با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: مقام معظم رهبری همه ساله در نخستین لحظات سال نو با نام‌گذاری سال جدید، مسیر حرکت یکساله‌ کشور را مشخص و تبیین می‌کنند و امسال نیز همانند سال‌های گذشته رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۷ را سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند.

وی افزود: نکته مهم و حایز اهمیت در شعار سال جاری مخاطب قرار دادن مردم و مسئولان است از این رو همه ما باید خود را در معرض این دستور رهبر انقلاب قرار دهیم و با شعار سال شعاری برخورد نکنیم، بلکه شعار سال را در عمل و رفتار خود نشان دهیم.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: نباید فراموش کرد رهبر معظم انقلاب در مناسبت‌های مختلف بارها مصرف کالاهای داخلی را مورد تاکید قرار داده‌اند از این جهت باید توجه داشت مردم در خصوص شعار سال جاری نیاز به آگاه‌سازی و شناخت نسبت به این مطلب دارند.

وی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی، اقتصاد را بیمه می کند، ادامه داد: از این جهت مسئولان در رده‌های مختلف باید تمام تلاش خود را در آگاه‌سازی مردم بگذارند چراکه تا مردم ندانند جایگاه استفاده از کالای ایرانی و نقش آن در اشتغال و حل مشکلات مردم چه جایگاهی دارد به این شعار عمل نمی‌کنند تا به خود باوری برسند.

فرهنگ اضافه کرد: ملت ایران در صحنه‌های مختلف به خوبی نشان داده‌اند در هر جایی که به خودباوری رسیده‌اند، بزرگترین موانع را کنار گذاشته و گام‌های بلند و استواری را در جهت پیشرفت کشور برداشته‌اند از این جهت اگر به درستی مردم را آگاه‌ سازیم که با حمایت و خرید کالای ایرانی در برابر آسیب‌های بزرگ بیمه خواهیم شد قطعا مردم با تمام وجود به صحنه خواهند آمد.

وی عنوان کرد: البته تولیدکنندگان نیز باید با ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت کالاهای تولیدی خود، مصرف کنندگان را به خرید کالای ایرانی تشویق کنند و اگر کالاهای داخلی از نظر کیفیت قابل رقابت با نوع خارجی خود باشد قطعا به فرهنگ استفاده از تولید داخلی کمک خواهد کرد.

امام جمعه باغبادران با اشاره به لزوم ایجاد زنجیره حمایت از تولیدات داخلی با نظارت و کنترل بر تولید، خاطرنشان کرد: نامگذاری امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی نباید به فرصتی برای برخی سودجویان تبدیل شود تا کالای نامرغوب ایرانی را روانه بازار کنند بلکه باید نظارت لازم از سوی دستگاه‌های نظارتی انجام بپذیرد تا کیفیت تولیدات کاهش پیدا نکند و افراد سودجو نتوانند به کالا و برند ایرانی ضربه وارد کنند و این مهم نیازمند نظارت کامل است.

وی متذکر شد: از سوی دیگر باید جلوی واردات بی‌رویه و کالاهای که در داخل مشابه آن تولید می‌شود، گرفته شود تا بتوان با فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی مصرف کننده را به سمت استفاده از کالای ایرانی سوق داد همچنین مسئله مبارزه با کالای قاچاق و ارز در تحقق شعار امسال نقش بسیار مهمی دارد و دستگاه‌های ذی‌ربط در مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید کمر همت را به صورت جدی ببندد تا این مهم نیز در کشور به خوبی محقق شود.

کد خبر 340515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.