سربلندی در دنیا و آخرت با الگوگیری از سیره حضرت علی(ع)

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: اخلاق و سیره حضرت علی(ع) الگویی ناب برای همگان بوده و اسوه ایشان در امر مدیریت باید برای همه مسئولان و مدیران الگو باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در جمع معتکفین مسجد جامع زرین شهر اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) بانویی هستند که کلام و عملشان برای همه ما مسلمانان حجت بوده و ایشان در حدیثی می‌فرمایند ...اللَّهُمَّ فَرِّغْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ وَ لَا تَشْغَلْنِی بِمَا تَکَفَّلْتَ لِی بِهِ، خدایا مرا برای کاری که به خاطر آن آفریده شده‌ام آسوده خاطر قرار ده و مرا به آنچه که خود متکفّل آن گردیده‌ای مشغول مدار، و این مهم باید همواره سرلوحه امور ما باشد تا بتوانیم نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

وی افزود: باید توجه داشت استفاده از فرصت‌های پیش رو و بهره‌وری صحیح از عمر که با ارزشترین سرمایه انسان است، پایه و اساس موفقیت و پیروزی ما به‌شمار می‌آید چراکه هر چیزی در دنیا قابل جبران است به جز فرصت‌ها از این جهت مسئولان باید از فرصت به‌وجود آمده برای خدمت صادقانه به مردم استفاده کنند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: بزرگانی همچون امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی (ره)، استاد مطهری (ره)، علامه جعفری (ره) و... که عمر پر برکتی داشتند، می‌توانند الگویی شایسته برای رسیدن به راه موفقیت و کامیابی ما باشند، چراکه این بزرگواران با شناخت ارزش وقت و مسئولیت توانستند منشاء تحولات عظیمی در جامعه شوند.

وی ادامه داد: ما امروز باید با الگوپذیری از سیره ائمه اطهار (ع) و بزرگان ایران اسلامی به سمت ایفای نقش صحیح خود در جامعه حرکت کنیم چراکه موفقیت شغلی ما مسئولان در خدمت خالصانه به مرد و جامعه است.

صفرخانلو اضافه کرد: نباید فراموش کرد معاد و ایمان به آن اصلی‌ترین دلیل محاسبه شدن انسان در روز قیامت است و بر همین اساس باید خود را برای این امتحان سخت آماده کنیم و یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در قبول مسئولیت در نظام اسلامی، اخلاص و توجه به امور مردم است.

وی عنوان کرد: باید توجه داشت قبول مسئولیت نباید طعمه‌ای برای کسب قدرت و یا پست و مقام بلکه باید زمینه‌ای برای خدمت به مردم باشد و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب با اشرافی که به تمام مسایل جامعه دارند همواره رهنمودهای سازنده، نصایح و توصیه‌هایی برای مسئولان و مدیران کشور داشته‌اند که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: اساس قضیه این است که ما بتوانیم رضای الهی را کسب کنیم. اگر رضای الهی را تعقیب کردیم، آن وقت مصلحت مردم، خیر مردم و اجرای عدالت به آسانی برای ما میسر خواهد شد. اگر دنبال رضای خدا نبودیم و دنبال رضای این و آن بودیم، آن وقت کارها نابسامان خواهد شد و سامان کارها حاصل نخواهد شد.

وی با اشاره به ولادت حضرت علی(ع) افزود: اخلاق و سیره حضرت علی(ع)الگویی ناب برای همگان بوده و اسوه ایشان در امر مدیریت باید برای همه مسئولان و مدیران الگو باشد چراکه سربلندی در دنیا و آخرت با الگوگیری از سیره حضرت علی(ع) میسر است.

کد خبر 340502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.