بازدید بیش از صد هزار نفر از جاذبه های گردشگری خمینی‌شهر

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان خمینی‌شهر گفت: حدود هفت مرکز و جاذبه گردشگری در شهرستان خمینی‌شهر پذیرای گردشگران نوروزی بوده‌اند.

علیرضا حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان خمینی شهر با تشکیل کمیته های ده‌گانه و فعالیت این کمیته ها در راستای خدمات‌رسانی به مسافران و همشهریان و تمام مخاطبان گردشگری شهرستان، توانسته است در این ایام با همکاری و هم‌افزایی بین دستگاهی و برنامه ریزی مشترک، آمادگی بهتری برای خدمت رسانی به مسافران داشته باشند.

وی ادامه داد: در این‌راستا حدود هفت مرکز گردشگری و تاسیسات جاذبه گردشگری در شهرستان خمینی شهر ایجاد شده که تا کنون بیش از صد هزار نفر از این مراکز و جاذبه های گردشگری بازدید کرده اند.

وی گفت: در حوزه اقامت در شهرستان نیز با استفاده از امکانات آموزش و پرورش، خوابگاه‌های دانشجویی، مباحث بومگردی و مهمان‌پذیرهای موجود در شهر خمینی شهر قریب به  ۶۵۰۰ نفر در این شهر اقامت داشته اند.

حبیبی افزود: برنامه های شاد و متنوع بسیار زیادی برای گردشگران در مناطق مختلف گردشگری شهرستان خمینی شهر برنامه ریزی شده و همه روزه صبح و بعدازظهر اجرا می شود که می توان به اجرای نمایش‌های خیابانی، موسیقی زنده مقامی، نمایش خیمه‌شب‌بازی، برنامه‌های جُنگ های شادی مانند جُنگ شادی کودک و خانواده، مسابقات مختلف مانند طناب‌کشی و دارت، جشنواره سبزه برتر و برگزاری رالی خانوادگی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه براساس نظریه کمیته مستندنگاری دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، شهرستان خمینی شهر در گروه بهترین عملکردها در استان بوده است، تصریح کرد: در نوروز امسال نسبت به سال گذشته با ایجاد جاذبه های جدید در شهرستان خمینی شهر و تکمیل و تجهیز این جاذبه ها حضور گردشگران در این شهرستان بیش از دو برابر بوده است.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان خمینی‌شهر گفت: حرکت خلاقانه دیگری که در نوروز امسال انجام شد استقرار یک کانتر معرفی شهرستان خمینی شهر در کاخ موزه چهلستون اصفهان بوده که از همان‌جا با اجرای نمایش های خیابانی و با زبان و لباس محلی و با استفاده از بروشور و کتابچه و نقشه، این شهرستان در چهلستون اصفهان به مخاطبان گردشگری اصفهان معرفی شد و از همان‌طریق جذب گردشگر برای جاذبه های خمینی شهر ازجمله موزه سرتیپ سدهی، موزه مُجیر، عصارخانه صفوی خمینی شهر، برج های کبوتر خمینی شهر و درچه، بام سبز و چشمه لادر و سایت فرهنگی مذهبی امامزاده سید محمد صورت گرفت و همه این مکان ها با آمادگی کامل توانسته اند در این ایام به عنوان جاذبه های تاریخی و فرهنگی و طبیعی و مذهبی شهرستان خمینی شهر به مخاطبان و همشهریان سرویس دهی کنند.

کد خبر 340415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.