پیشنهاد محمود صادقی برای اجرای منشور حقوق شهروندی

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی پیشنهاد خود برای اجرای منشور حقوق شهروندی را مطرح کرد.

به گزارش ایمنا، محمود صادقی در خصوص تدوین منشور حقوق شهروندی که توسط دولت انجام شده است، اظهار کرد: بخش هایی از محتویات منشور حقوق شهروندی در قوانین مختلف وجود دارد؛ در فصل سوم قانون اساسی و قانون حقوق شهروندی که آقای هاشمی شاهرودی در زمان ریاست بر قوه قضائیه ابلاغ و مجلس ششم آن را تبدیل به قانون کرد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در قوانین مربوط به آئین دادرسی نیز این موضوعاتی که در منشور حقوق شهروندی آمده، وجود دارد. بنابراین محتوای جدیدی در منشور حقوق شهروندی نیست و این منشور را بیشتر می توان یک منشور دانست که قانون گذاری جدیدی در آن نشده است.

صادقی افزود: برخی تحولات نیاز به تولید گفتمان دارد، ترویج یک تفکر با تکرار و بیان آن به ساختن فضا کمک می کند و تا همین حد اگر عمل شده باشد باید قدردان دولت بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار باشد که منشور حقوق شهروندی تبدیل به قانون شود باید جز به جز آن در قوانین مرتبط به آن جز، برحسب مورد بیاید؛ مثلا بخش هایی که مربوط به قانون آئین دادرسی کیفری یا قانون مجازات است در آن بخش بیاید و از منشور حقوق شهروندی به این قوانین اضافه شود.

منبع: خانه ملت

کد خبر 340383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.