لزوم راه اندازی سامانه رزرو اسکان، قبل از سفر به اصفهان

مسؤول کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفر نوروزی و گردشگری شهرداری اصفهان با اشاره به لزوم راه اندازی سامانه ای برای مسافران نوروزی در خصوص رزرو محل اسکان قبل از حرکت به سمت اصفهان گفت: امسال حرکت جدیدی به صورت پایلوت شروع شده و با راه اندازی نرم افزار و سامانه ای این طرح اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا مرادی ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از مناطق گردشگری و اسکان مسافران نوروزی اصفهان با اشاره به تاریخچه فعالیت شهرداری در ستاد خدمات سفرهای نوروز اظهار کرد: از سال ۱۳۶۸ هیچ دستگاهی به اندازه شهرداری جوابگوی گردشگران نبوده است و از این رو به منظور ارایه پاسخگویی بهینه به گردشگران نوروزی شهرداری اصفهان به ستاد خدمات نوروزی ورود پیدا کرده تا خدمات بهینه را به گردشگران با ورودشان به شهر ارایه دهد.

وی با بیان اینکه در ستاد نوروزی از ظرفیت مدارس و ۲۰ درصد از  هتل های اصفهان برای اسکان مسافران استفاده کردیم، اذعان کرد: در زمینه منازل شخصی هم شهرداری با صدور اطلاعیه ای به شهروندان اطلاعات لازم را ارایه داد و آنها با مراجعه به شهرداری مرکزی در این طرح ثبت نام کرده و با تایید نهایی اداره اماکن منازل ثبت نام شده در اختیار مسافران قرار گرفت.

مسوول کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفر نوروزی و گردشگری شهرداری اصفهان اضافه کرد: طی سال ها این روند ادامه داشت و بتدریج تعداد گردشگران اصفهان افزایش یافت. در سال ۱۳۸۲ تعدادی از گردشگران برای اسکان، تمرکز و سرویس دهی به باغ غدیر منتقل شدند.

مرادی با اشاره به اینکه از  سال ۸۲ فعالیت ها به صورت پایلوت شروع شد، افزود: در همین سال به صورت پایلوت خانه های شخصی به اتحادیه مربوطه واگذار شد.

مسوول کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفر اصفهان در خصوص ستادهای ایام نوروز یادآور شد: در ایام نوروز چهار ستاد فعال هستند و مسافران را با نصب چادر اسکان می دهند  و در صورت افزایش حجم مسافران برای اسکان آنها بخشی از محوطه غرب مصلی بزرگ اصفهان و مجموعه آب و فاضلاب خیابان فرایبورگ و بخشی از اداره ها برای اسکان گردشگران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به تجربه سال های گذشته و تبعات مشکلات امنیتی، اجتماعی و ایمنی، کاهش تعداد چادر خواب ها با افزایش منازل شخصی و مدارس آموزش و  پرورش  در برنامه ها مورد توجه بوده است. همچنین به منظور کاهش مسایل ترافیکی اسکان مسافران در باغ غدیر برنامه ریزی شده است.

 مرادی گفت: با بیان اینکه مطابق گزارش های نیروی انتظامی بیشترین آمار تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر اتفاق می افتد، گفت: برای ایجاد سهولت خدمات برای گردشگران نوروزی از چند سال گذشته ستادهای هدایتی اسکان در مراکز ورودی شهر مهیا شده تا گردشگران هنگام ورود به شهر، خدمات را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد پارکینگ های طبقاتی با توجه به تجمع خودرو مسافران در ایام نوروز در مناطق مرکزی در طول سال مورد توجه مسئولان شهرداری بوده است، تصریح کرد: همچنین با هماهنگی با اداره آموزش و پرورش تعدادی از محوطه های مدارس نیز به عنوان پارکینگ خودروهای مسافران نوروزی مورد استفاده قرار گرفت.

مسوول کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفر نوروزی و گردشگری شهرداری اصفهان با تاکید به اهمیت اطلاع رسانی به گردشگران  نوروزی اظهار کرد: اطلاع رسانی به گردشگران نوروزی دارای اهمیت بالایی بوده تا بتوانند از خدمات بهینه بهره مند شوند. از سوی دیگر کنترل مرکز شهر هم به سهولت فراهم می شود.

وی افزود: همچنین سامانه ۱۳۷ برای ارایه اطلاعات به مسافران فراهم شده که اکنون همه اطلاعات از طریق این سامانه در اختیار گردشگران نوروزی قرار داده می شود.

مرادی همچنین با اشاره به تجهیز ۱۰ دستگاه خودرو خدمات موتوری برای راهنمایی مسافران نوروزی در شهر اصفهان اظهار کرد: این خودروها در سطح شهر تردد می کنند و در صورت نیاز خدمات مورد نیاز را به مسافران ارایه می دهند. 

وی با اشاره به لزوم راه اندازی سامانه ای برای مسافران نوروزی در خصوص رزرو محل اسکان قبل از حرکت به سمت اصفهان گفت: امسال حرکت جدیدی به صورت پایلوت شروع شده و با راه اندازی نرم افزار و سامانه ای این طرح اجرایی شد.

مسوول کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفر اصفهان با بیان اینکه اکنون در ستاد تسهیلات سفر ۱۰ کمیته فعال وجود دارد، تصریح کرد: سعی شده  تا بیشترین خدمات ستاد به بخش خصوصی واگذار شود و شهرداری با برنامه ریزی و مدیریت و ارایه خدمات در بخش ها فعالیت داشته باشد.

  وی ادامه داد: باغ فدک تنها مکانی است که شهرداری به طور مستقیم در آن ورود پیدا کرده و تلاش زیادی در ارایه خدمات بهینه به مسافران و گردشگران دارد.

کد خبر 340363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.