اجرای کامل طرح جامع مالیاتی نیازمند اقدامات تکمیلی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، شفافیت در زمینه اخذ مالیات را در گرو اجرایی شدن کامل طرح جامع مالیاتی دانست و گفت: اجرای کامل طرح جامع مالیاتی نیازمند اقدامات تکمیلی است.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، رحیم زارع درباره وضعیت اخذ مالیات در کشور گفت: وزارت اقتصاد، اقداماتی را برای اجرای نظام جامع مالیاتی در کشور انجام داده اما همچنان انجام این مهم نیازمند اقدامات تکمیلی است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رویکرد تشخیص و محاسبه مالیات از حالت سنتی در حال تغییر است و با اجرای نظام جامع مالیاتی بخش قابل توجهی از مشکلات در زمینه اخذ مالیات رفع می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) را به اتمام رساند که تصویب نهایی این لایحه، نقش موثری در محاسبه صحیح مالیات دارد.

زارع تصریح کرد:ارتقا شفافیت در اقتصاد یکی از موضوعات بدیهی است که نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارد بنابراین باید در محاسبه و اخذ مالیات نیز سیستم کاملا عملکرد شفافی داشته باشد.

وی تصریح کرد: اینکه در شرایط رکود اقتصادی باید ملاحظاتی در زمینه اخذ مالیات وجود داشته باشد یک نکته مهم است که البته انجام این مهم نیز باید با رعایت مقررات باشد چرا که لحاظ برخی معافیت های مالیاتی برای شرکت های تولیدی باعث می شود در آینده در صورت تحقق هدف رونق تولید، درآمدهای مالیاتی کشور افزایش یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصرح کرد: تحقق عدالت مالیاتی یک اولویت مهم در نظام مالیاتی کشور محسوب می‌شود بنابراین باید درسال ۹۷ با اجرای کامل نظام جامع مالیاتی به سمت نیل به هدف عدالت در اخذ مالیات حرکت کرد.

زارع تصریح کرد: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده یک ضرورت مهم در راستای کمک به بخش تولید و فعالان اقتصادی کشور است. بررسی لایحه دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده در جلسات کمیسیون اقتصادی مجلس آغاز شده و این موضوع نیز از نکات مثبت در حوزه مالیات در سال ۹۶ است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در هر صورت باید با اصلاح مقررات مالیاتی و تقویت نظام مالیاتی کشور زمینه برقراری عدالت و جلوگیری از فرارهای مالیاتی فراهم شود.

کد خبر 340308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.