"حمایت از کالای ایرانی" در دستور کار ویژه شورای شهر اصفهان

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پس از تعطیلات نوروز با شروع به کار مجدد جلسات شورای اسلامی شهر اصفهان جلساتی ویژه را در خصوص روند تحقق شعار سال جاری درشهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار خواهیم کرد.

علیرضا نصر اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان " حمایت از کالای ایرانی" اظهار کرد:این شعار چند سالی است که در بحث اقتصاد مقاومتی گنجانده شده بود و تلاش بر این بوده که به نوعی با تبلیغ و ترویج استفاده از کالای ایرانی حمایت‌های لازم از صنایع داخلی انجام شود.

وی ادامه داد: در سال جاری با توجه به اینکه در بیانات رهبر معظم انقلاب حمایت از کالای ایرانی صراحت داشت و نام سال نیز به این عنوان مزین شد، باید همه برای تحقق این امر بسیج شوند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برای تحقق شعار سال جاری باید تولید کنندگان همه توان خود را برای افزایش کیفیت تولیداتشان بکار گیرند، گفت: مصرف کنندگان نیز باید از سویی با اعتماد به تولیدکنندگان داخلی به سمت مصرف کالاهای ایرانی حرکت کنند.

حمایت از تولید ایرانی در بازارهای کوثر

وی با بیان اینکه در شهرداری اصفهان حمایت از تولید ایرانی در سال‌های اخیر در بخش فروش کالاهای تولید داخل در بازارهای روز کوثر مورد توجه بوده است، اضافه کرد: همچنین سعی بر آن بود که در اجرای پروژه‌ها تا جایی که امکان دارد از تولیدات داخل استفاده شود.

نصر اصفهانی با تاکید بر اینکه اشتغال یکی از معضلات بزرگ کشور ایران و به ویژه شهر اصفهان است، افزود: باید باور داشته باشیم که یکی از اصلی‌ترین دلایل بی رونق شدن و در نهایت تعطیلی کارخانجات و صنایع داخلی عدم خرید محصولات این صنایع توسط مردم ایران است که نباید به سادگی از کنار این معضل گذر کنیم.

وی با بیان اینکه افزایش کیفیت در تولیدات داخلی برای رقابت با محصولات خارجی راه سختی است، افزود: اما باید در این مسیر همه با هم حرکت کنیم تا بتوانیم با افزایش کیفیت تولیدات داخلی همانند کشور چین که بخش زیادی از بازار جهانی را در تسخیر خود درآورده است،  گوشه‌ای از بازار جهانی را به فروش محصولات ایرانی اختصاص دهیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با بیان اینکه فروش کالاهای ایرانی در بازارهای کوثر شهرداری اصفهان از مهم‌ترین سیاست‌های در نظر گرفته شده برای حمایت از تولید ایرانی در شهرداری است، تصریح کرد: همچنین باید جزو تعهدات پیمانکاران قرار دهیم که در جاهایی که امکان استفاده از کالاهای مرغوب ایرانی وجود دارد از استفاده از کالاهای تولید خارج ممانعت کنند.

تعداد بازارهای روز کوثر اصفهان افزایش نمی‌یابد

وی در خصوص افزایش تعداد بازارهای روز کوثر شهرداری اصفهان گفت: باید توجه داشت که ما قصد بر هم زدن اقتصاد شهر را نداریم و از این روز قطعاً تعداد بازارهای روز کوثر در اصفهان افزایش نخواهد یافت.

نصر اصفهانی استفاده از ظرفیت رسانه‌های شهرداری برای حمایت از تولید داخلی را از دیگر فعالیت‌های در دستور کار شهرداری برای حمایت از تولید ایرانی اعلام کرد و گفت: معاونت برنامه‌ریزی و معاونت اداری و مالی شهرداری اصفهان نیز باید درسال جاری توجه بیشتری نسبت به حمایت از تولید ایرانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه پس از تعطیلات نوروز با شروع به کار مجدد جلسات شورای اسلامی شهر اصفهان جلساتی ویژه را در خصوص روند تحقق شعار سال جاری درشهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار خواهیم کرد، افزود: ما نباید منتظر معجزه باشیم و باید باور داشته باشیم که فقط مردم ایران می‌توانند به توسعه اشتغال و افزایش کیفیت تولیدات داخلی کمک کنند.

کد خبر 340285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.