امامزاده شاهرضا میزبان ۴۰ هزار زائر تاکنون

شهرضا – رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا گفت: آستان مقدس حضرت جعفربن موسی شاهرضا (ع) تاکنون میزبان بیش از ۴۰ هزار زائر بوده که هشت هزار نفر از این زائران در این مکان مقدس اسکان داشتند.

فرهاد عرب در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اظهار کرد: آستان مقدس حضرت جعفربن موسی شاهرضا(ع) که  امسال جزو امامزادگان ویژه در برگزاری طرح آرامش بهاری است، از اواخر اسفندماه میزبان زائرین و مسافران بوده است.

وی تصریح کرد: این مکان مقدس تاکنون میزبان بیش از ۴۰ هزار زائر بوده که هشت هزار نفر از این زائران در این مکان مقدس اسکان داشتند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا گفت: از برنامه‌های آستان برای زائران و مسافران نوروزی می‌توان به برنامه‌های خیمه معرفت شامل غرفه‌های رادیو حرم با ویژه برنامه‌های متنوع،غرفه قرارگاه جنگ اقتصادی باهدف حمایت از کالاهای ایرانی باحضور کارشناس نمونه اقتصاد مقاومتی در استان، اشاره کرد.

عرب اضافه کرد: ایجاد غرفه‌ «صدفی بر گوهر وجود» باهدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، همراه با ارایه محصولات فرهنگی در این زمینه و غرفه‌های «محصولات فرهنگی»، «سفال و صنایع دستی»، «جنگ شادی ویژه کودکان» و «کافه آستان» با فضایی برای گپ ‌و گفت، از دیگر بخش‌های خیمه معرفت در این مکان مقدس است.

وی گفت: غرفه‌های پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره خانواده باحضور کارشناس خانواده و انجام تست‌های شخصیت شناسی به صورت رایگان نیز در این محل ایجاد شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا درخصوص دیگر ویژه برنامه‌های آستان امامزاده شاهرضا در ایام نوروز، اظهار کرد: جرای برنامه «قرار عاشقی» در کنار مزار «شهید همت» با روایتگری حجت الاسلام شهجردی و برنامه «حرم نامه» که شب‌ها نیم ساعت بعد از نماز مغرب در مقابل در ورودی رواق «آیت‌الله مهدوی» و باموضوع تاریخ شهرضا و امامزاده برگزار می‌شود، از دیگر برنامه‌های فرهنگی این مجموعه است.

عرب تصریح کرد: در قالب اجرای طرح «آرامش بهاری» در این امامزاده، برنامه پخت ۱۲پاتیل سمنو به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران، اجرا خواهد شد.

به گزارش ایمنا، آستان امامزاده شاهرضا جزو بقاع متبرکه ملی بوده و در قسمت ورودی شهرستان شهرضا از سمت اصفهان، واقع شده است.

کد خبر 340182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.