تعداد متکدیان در ایام نوروز به حداقل رسیده است

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: با گشت‌های ویژه ماموران رفع تخلفات شهری در نقاط مختلف شهر به ویژه در مکان های تاریخی از جمله میدان امام(ره) حداقل تعداد متکدیان در ایام نوروز مشاهده شده است.

حسن محمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: روز سوم فرودین سال گذشته تعداد یک هزار و ۴۵۰ خودرو برای اسکان وارد باغ فدک شد، اما امسال سومین روز از نوروز تعداد دو هزار و ۴۵۰ خودرو وارد باغ فدک شد که در مقایسه سال گذشته ۱۰۰۰ خودرو بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه شب گذشته تعداد ۴۰۰ دستگاه خودرو مسافران به شش ورزشگاه سرپوشیده هدایت شد تا سرنشینان آن در این مکان ها چادر زده و اسکان یابند، افزود: البته این آمار مربوط به محل‌هایی است که شهرداری نسبت به اسکان اقدام میکند و آمار اسکان مسافران در هتل ها، مهمانپذیرها، خوابگاه ها، ستادهای فرهنگیان و منازل های استیجاری نشاندهنده رشد ورود گردشگران به شهر اصفهان است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: بخشی از مسافران اسکان یافته در باغ فدک، مسافرانی هستند که از نظر مالی امکان اقامت در هتل و مهمان‌پذیر را دارند اما با توجه به تسهیلات و امکاناتی که در باغ فدک پیش بینی شده در این مکان اسکان می یابند.

وی با اشاره به ساماندهی متکدیان شهر گفت: با گشت های ویژه ماموران رفع تخلفات شهری در نقاط مختلف شهر به ویژه در مکان های تاریخی از جمله میدان امام(ره) حداقل تعداد متکدیان در ایام نوروز مشاهده شده است.

محمدحسینی ادامه داد: در این ایام متکدیان تمایل دارند در مکان‌هایی که گردشگران بیشتری حضور دارند، اقدام به تکدی‌گری کنند از این رو نیروهای گشت زنی ستاد در این محل‌ها نظارت ویژه‌ای انجام می‌دهند تا مسافران با آرامش خاطر بیشتری از مکان‌های تاریخی و دیدنی شهر بازدید کنند.

وی به آمار جمع‌آوری چادرهایی که در سطح پارکها و بوستان‌های شهر نصب شده بود اشاره و خاطرنشان کرد: شب گذشته با حضور به موقع نیروها و هدایت مسافران به محل‌های اسکان از نصب ۲۴۳ چادر در پارکها جلوگیری و تعداد ۶۳ چادر که بیشتر در اطراف باغ فدک برپا شده بود، جمع‌آوری و مسافران راهی محل‌های اسکان مجاز شدند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اظهارکرد: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تعداد حداقلی کلید به دستانی که به صورت غیرمجاز اقدام به اجاره منازل خود می‌کردند را در شهر شاهد بودیم و شب گذشته سه مورد کلید به دستی که اصرار بر تخلف داشتند نیز تحویل مراجع قضایی شدند.

کد خبر 340093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.