خشوییه مامنی آرام برای گردشگران نوروزی

لنجان-وقتی در سکوت کوچه باغ‌های زیبای روستایی قدم می‌زنی با شنیدن صدای رودخانه، نوای پرندگان و سرسبزی دل فریب طبیعت و لمس نوازش بادی ملایم و دیدن رقص برگ‌های سپیدار، وسوسه ای ایجاد می کند تا شبی ماندگار را در دفتر خاطرات ثبت کنی.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، این روزها به دلیل مشغله‌های زیاد زندگی شهری، گاهی اوقات آدمی از زندگی در دوران مدرن خسته می‌شود و دل در هوای گذشته می رود، گذشته‌ای که آن چنان هم در دور دست ها نیست، هرچند که حضور در ان زمان وجود ندارد، اما رفتن به جایی که تداعی کننده این خاطرات است خالی از لطف نیست می تواند دل را در آرزوی رسیدن به آنچه در طلبش بوده نزدیک کند.

با زندگی کوتاه مدت در روستا می‌توان طعم شیرین بیدار شدن با خیزش خورشید از پشت کوه‌ها و آمدن شب تیره در روستا و شنیدن آوای سگان در آغاز شب و آوای خروسان در سپیده دم را چشید.

روستای خشوییه با دارا بودن طبیعتی بکر و طبیعی، چشم‌اندازهایی بی نظیر، جاذبه‌ای ناب با وجود رودخانه‌های زاینده رود، نمونه‌ای از گردشگری طبیعی و روستایی را لمس کرد که مسافران و گردشگران را به سمت خود فرا می‌خواند.

این روستای زیبا در فاصله‌ی ۸۰ کیلومتری جنوب غربی اصفهان واقع شده و از جمله مقاصدی است که در چهار فصل زیبای خدا در قلب اصفهان می درخشد. بهار که می‌شود، سبزی و گل و گیاه در کنار درختان سپیدار، چنار و گردو و بوی شکوفه‌های گیلاس، آلبالو، بادام و گوجه سبز در طول مسیر ساحلی زاینده رود آدمی را سر مست کرده و آواز پرندگان در لابه‌لای شاخه‌های درختان بیشه‌زارهای این روستای زیبا را به یک سمفونی ناب از نماها و نواها تبدیل می‌کند.

وجود پیر چنار هزار ساله در روستای خشوییه نیز نشان از قدمت و نماد هویت و استقامت این روستا دارد و معماری زیبای منازل روستایی با دیوارهای گلی و ایوان‌های زیبا و پرچین‌های چشم نواز روستای ناخودآگاه آدمی را یاد این شعر سهراب می‌اندازد: من در این آبادی، پی چیزی می‌گشتم‌: پی خوابی شاید، پی نوری، ریگی، لبخندی‌

شنیدن صدای مرغان و خروس‌ها از دیگر زیباهای روستایی است و وجود ساباط‌های خشت و گلی که خود مأمنی برای رهگذران است باعث می‌شود تا آرامش گمشده‌ زندگی شهرنشینی را لحظه‌ای بازیابی، دیدن کوچه باغ‌های زیبا با درختان به و آلبالو  آن هم بعد از تاریکی ساباط‌ها، خوشامدگوی زیبایی است از طبیعت که آدمی را به وجد می‌آورد.

وقتی در سکوت کوچه باغ‌های زیبای روستایی خشوییه قم می‌زنی با شنیدن صدای رودخانه، نوای پرندگان و سرسبزی دوباره طبیعت احساس می‌کنی به خدا نزدیک‌تر شده‌ای که به ناگاه لمس نوازش بادی ملایم بر روی صورت و دیدن رقص برگ‌های سپیدار وسوسه می‌شوی تا شبی را به یادگار به صبح برسانی تا در دفتر خاطرات خود صفحه ای ماندگار شود.

گذراندن ساعاتی از زندگی در طبیعت و خوردن یک فنجان چای آتشی، نان و غذای محلی و حتی ماست، کره، دوغ و شیر محلی فقط بخشی از رویاهای این روزهای انسان گرفتار شده در زندگی ماشینی است.

برخی مردمان این روستا هنوز به زندگی سنتی خود ادامه می‌دهند و مایحتاج زندگی خود را مانند گذشتگان فراهم می‌کنند.

پخت نان و تهیه لبنیات از دامداری خود باعث می‌شود تا هر روز غذای سالم و تازه بخورند چیزی که با زندگی مدرن از بین رفته و حسرت بوی نان تازه از نوع اصیل و محلی آن را بر دل‌ها گذاشته است.

سفر به روستای خشوییه می تواند خاطره‌ای خوب از منطقه‌ای زیبا، بکر و سنتی را رقم بزند چراکه وجود معماری محلی در روستای هدف گردشگری و حفظ بافت روستایی و زندگی روستایی در آن موجب شده است که گردشگران و مسافران حتی برای یک شب هم این روستا را برای اقامت انتخاب کنند. 

کد خبر 340057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.