دولت سیاست تشویقی برای تولیدکنندگان تعیین کند

تیران-امام جمعه موقت تیران گفت: دولت برای تولیدکنندگان کالاهای با کیفیت داخلی سیاست و قابلیت‌های تشویقی و حمایتی تعیین کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران و کرون، حجت الاسلام و المسلمین حسین کریمی، در خطبه نماز جمعه تیران با اشاره به شعار امسال اظهارکرد: حمایت از تولید داخلی نیازمند همکاری مسئولان در جلوگیری ازواردات بی رویه و حمایت مردم با خرید کالاهای ایرانی است.

وی افزود: قاچاق کالا، واردات بی رویه و تولید برخی از کالاهای بی کیفیت در کشور به عرصه تولید و اقتصاد کشور صدمه می زند که نیازمند رفع چنین چالش‌هایی از سوی مسئولان و تولیدکنندگان داخلی است.

امام جمعه موقت تیران با بیان اینکه کالاهای با کیفیت داخلی در عرصه بین المللی نیز دارای جایگاه ویژه ای هستند، تصریح کرد: دولت برای تولیدکنندگان کالاهای با کیفیت داخلی سیاست و قابلیت های تشویقی و حمایتی تعیین کند تا اینکه تولیدکنندگان، کالاهای با کیفیت پیشرفت کاری بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: واردات بی رویه در کالاهایی که مشابه داخلی برای آن ها وجود دارد به بخش تولید صدمه زیادی وارد می کند و چنین وارداتی با توجه به ظرفیت تولید داخلی سزاوار نیست و نباید مسئولان اجازه واردات چنین کالاهایی را صادر کنند.

وی اضافه کرد: در کنار وردات بی رویه عرضه کالای قاچاق غیرقابل تحمل است که رقم چنین کالاهایی نیز در کشور کم نیست و همین مسائل اقتصاد داخلی را با بحران روبرو ساخته است و در رفع این مسئله فروشندگان و خریداران باید نسبت به شناخت کالای قاچاق دقت داشته باشند.

وی کمبود آب را از مشکلات کشور و استان اصفهان یادکرد و اظهار کرد: مدیریت مصرف و صرفه جویی در حال حاضر از اهمیت خاصی برخوردار است و در شرایط بحرانی مردم نسبت به مصرف بهینه آب تلاش کنند.

وی بر اهمیت تکریم مناسبت های مذهبی تاکید کرد و گفت: اعیاد مذهبی در سال گذشته مورد توجه و تکریم خاص مسئولان و مدیریت شهری به صورت ویژه نبود و امسال همت بیشتری برای گرامیداشت اعیاد مذهبی از سوی مدیریت شهری صورت بگیرد.

کد خبر 340052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.