۵ میلیارد نفر از مردم دنیا با کمبود آب مواجه می‌شوند

سازمان ملل در گزارشی مفصل درباره بحران آب در جهان، هشدار داد که تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۵ میلیارد نفر از جمعیت جهان با کمبود آب روبرو خواهند شد.

به گزارش ایمنا، سازمان ملل در گزارشی پیرامون بحران آب هشدار داد که تا سال ۲۰۵۰ به دلیل تغییرات اقلیمی، افزایش تقاضا و منابع آلوده، بیش از ۵ میلیارد نفر از مردم جهان با کمبود آب مواجه خواهند بود.
این گزارش نسبت به درگیری و تهدیدات تمدنی در صورت نبود اقداماتی برای کاهش فشار موجود روی رودخانه ها، دریاچه ها، سفره های آب زیرزمینی، تالاب ها و مخازن آب، هشدار داد.
این گزارش تغییرات مثبت را به ویژه در بخش کشاورزی، تنها در صورتی ممکن دانسته است که راه حل های مبتنی بر طبیعت به کار گرفته شود که متکی بر خاک و درخت است نه فولاد و سیمان.
بر پایه این گزارش، انسان ها سالانه ۴۶۰۰ کیلیومتر مکعب آب مصرف می کنند که ۷۰ درصد آن در بخش کشاورزی، ۲۰ درصد در صنعت و ۱۰ درصد در مصارف خانگی استفاده می شود.
همچنین تقاضای جهانی آب نسبت به ۱۰۰ سال گذشته ۶ برابر شده و هر ساله ۱ درصد به آن افزوده می شود.
سازمان ملل همچنین در گزارش خود تخمین زده است که جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۹.۴ تا ۱۰.۲ میلیارد نفر برسد؛ در حالی که ۴.۸ تا ۵.۷ میلیارد نفر از این جمعیت (حدود نصف آن) در مناطقی خواهند بود که دست کم یک ماه در سال بی آب است.
این گزارش با بیان اینکه مهمترین منبع مصرف و آلودگی آب بخش کشاورزی است، خواستار اجرای «کشاورزی محافظتی» شد که توصیه به استفاده بیشتر از آب باران در کشاورزی می کند.

کد خبر 339976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.