شناسنامه‌دار کردن درختان برنامه‌ای بلند مدت است

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به تعداد بالای درختان در شهر اصفهان در اماکن عمومی و باغات خصوصی و دولتی، شناسنامه دار کردن درختان نیاز به برنامه‌ای بلند مدت دارد.

علیرضا نصر اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه هنوز طرحی در خصوص شناسنامه‌دار کردن درختان به شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه نشده است، اظهار کرد: البته باید توجه داشت که بخشی از درختان اصفهان عمومی و بخشی مالک خصوصی دارند و از این رو اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن درختان باید در برنامه‌ای بلندمدت اجرایی شود.

وی با بیان اینکه تعداد درختان اصفهان قابل توجه است، تصریح کرد: باید مشوق‌هایی برای مردم ایجاد کنیم تا در خصوص پلاک کوبی درختان همکاری لازم را داشته باشند.

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ما بدون هیچ‌گونه مشوقی در منازل و باغات خصوصی و اراضی دولتی نمی‌توانیم درختان شهر را حفظ کنیم، ادامه داد: برای این امر باید اجازه‌ بهره‌برداری از درختان پس از بازه زمانی تعریف شده از سن آن‌ها وجود داشته باشند.

وی با بیان اینکه در گذشته درختان تنومند که دیگر به لحاظ زیست محیطی کارایی خوبی نداشت،عامل اشتغال بود، تصریح کرد: این بُعد درختکاری فراموش شده و دیگر کسی در حوزه اشتغال از ظرفیت درختکاری استفاده نمی‌کند.

لزوم بازنگری در انتخاب پیمانکاران فضای سبز

نصر اصفهانی با اشاره به فعالیت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در خصوص گونه شناسی مناسب برای اصفهان اظهار کرد: این اقدام اخیراً آغاز و بازخورد خوبی داشته است.

وی در خصوص بازنگری در فعالیت پیمانکاران شهرداری اصفهان در حوزه فضای سبز تصریح کرد: نظارت بیشتر بر عملکرد پیمانکاران و واگذاری کارها با توجه به ظرفیت هر پیمانکار باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 339974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.