جوانان با تعصب از کالای ایرانی حمایت کنند

لنجان-مشاور امورجوانان فرماندارشهرستان لنجان گفت:همانگونه که در مقاطع مختلف انقلاب، مردم با اتکا به منویات ولایت فقیه پیروزی‌های مختلفی را برای کشور رقم زدند امروز نیز برای تحقق این شعار باید روحیه‌ای همچون روحیه حاکم بر زمان دفاع مقدس وارد میدان شویم تا بتوانیم به خوبی از کالای ایرانی حمایت کنیم.

امیرحسین صمدانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۷ توسط مقام معظم رهبری با عنوان «حمایت از کالای ایرانی»، اظهار کرد:مقام معظم رهبری با هوشمندی و درک دقیق و درست از وضعیت، سال ۹۷ را به نام حمایت از کالای ایرانی انتخاب کردند و این شعار با محور تولید ملی در رویکرد اقتصاد مقاومتی قابل تعریف است

وی افزود: تفاوت شعار سال جاری با شعارهایی که در سال‌های قبل از سوی مقام معظم رهبری انخاب می‌شد درآن است که اینبار دولت و ملت هر دو مخاطب این شعار هستند و همه در مقابل فرمایشات معظم‌له مسئول هستند.

مشاور امورجوانان فرماندارشهرستان لنجان با بیان اینکه مردم و مسئولان باید با تعصب از کالای ایرانی حمایت کنند، تصریح کرد: همانگونه که در مقاطع مختلف انقلاب، مردم با اتکا به منویات ولایت فقیه پیروزی‌های مختلفی را برای کشور رقم زدند امروز نیز برای تحقق این شعار باید روحیه‌ای همچون روحیه حاکم بر زمان دفاع مقدس وارد میدان شویم تا بتوانیم به خوبی از کالای ایرانی حمایت کنیم.

وی ادامه داد: قطعا با حمایت از کالای ایرانی، تولید ملی تقویت شده و با تحقق این مهم مشکل اشتغال نیز حل خواهد شد و شاهد ایجاد رونق، حرکت، امید و نشاط بیش از پیش در جامعه خواهیم بود.

صمدانی اضافه کرد: ملت بزرگ ایران باید بدانند که نقش آنها در تحقق شعار سال جاری نقش محوری و کلیدی است از این رو باید رویکرد آنها در خرید کالاهای مورد نیاز خود کالای ایرانی باشد و از سوی دیگر تولید کنندگان هم باید در مقابل به فکر افزایش کیفیت محصولات خود باشند و قدرت رقابتی را بالا برده و قیمت تمام شده را کاهش دهند.

مشاور امورجوانان فرماندارشهرستان لنجان عنوان کرد: تولیدکنندگان داخلی باید بستر صادرات محصولات را نیز فراهم کنند تا برند محصولات ایران در سطح جهانی مطرح شود، از سوی دیگر باید در شبکه توزیع با سودجویان و دلالان برخورد شود و توزیع کنندگان از ظرفیت‌های فضای مجازی برای گسترش تجارت الکترونیک به درستی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در زمینه رفع موانع تولید و خرید کالای داخلی مطالعات خوبی انجام شده و  چالش‌های آن نیز مشخص شده است که بخشی از آن به واردات و قاچاق کالا و بخشی دیگر نیز به کیفیت کالا باز می‌گردد، از این جهت جوانان، دانشگاهیان و کارآفرینان باید تولید را حمایت و تکنولوژی تولید را به روز کنند تا هم ارزش کالا افزایش یافته و هم قیمت آن کاهش یابد.

صمدانی گفت: امروز زمان آن رسیده مراکز آموزشی به کمک تولید داخلی آمده و دانش و مهارت کارگران را افزایش دهند و پیوند صنعت و دانشگاه را به معنای واقعی کلمه برقرار اجرایی کرد از سوی دیگر دولت، مجلس و قوه قضاییه نیز باید با فساد مقابله کنند.

وی با اشاره به نقش کلیدی جوانان در فرمایشات مقام معظم رهبری، افزود: جوانان ما بعنوان پرچمداران جهان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی باید بدانند آینده کشور متعلق به آنها بوده از این جهت باید باقوت بیشتری به میدان بیایند و تلاش کنند ایران بیش از این پیشرفت کند.

کد خبر 339964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.