پرداخت مبالغی به کشاورزان جهت کاهش مشکلات معیشتی

استاندار اصفهان گفت: با پرداخت مبالغی به کشاورزان در روزهای پایانی سال توانستیم در جهت کاهش آسیب ها و مشکلات معیشتی کشاورزان قدم کوچکی برداریم و امیدواریم که در سال جدید با کمک طرح هایی که از بروز این آسیب ها جلوگیری می کند اجازه ندهیم کم آبی آثار مخربی را بر زندگی کشاورزان بگذارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در کمیته پیگیری امور کشاورزان استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری ، فرماندار اصفهان ، تعدادی از مدیران استانی ذیربط ، بخشداران ، ائمه جمعه ، شوراها و معتمدین بخشها و نمایندگان صنف کشاورزان برگزار گردید، ضمن تبریک فرارسیدن عید نوروز باستانی اظهارکرد: در ماه های اخیر فعالیت های فوق العاده ای برای احیای بخش کشاورزی استان انجام شده است که امیدواریم نشانه های آن را در سال آتی شاهد باشیم.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در این مدت دیدگاه ها نسبت به کم آبی منطقه تغییر کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به کم آبی مستمر در منطقه باید طرح هایی مدنظر قرار گیرد که سازگاری با کم آبی در طرح های کشاورزی؛ فضای سبز، محیط زیست، صنعت و .. در متن و بطن برنامه ها قرار گیرد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: بر همین اساس برنامه ریزی کردیم که ساماندهی روخانه زاینده رود، تعیین تکلیف استفاده کننده های از آب در بخش های مختلف، افزایش میزان ورودی آب به حوضه ی زاینده رود در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در کنار این برنامه ها، طرح هایی ارائه شده است که با همین میزان آب موجود و همچنین با استفاده از پساب تصفیه شده در صنعت و کشاورزی بتوانیم به احیای بخش کشاورزی استان کمک کنیم.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه در مجموع ۱۲ طرح تدوین است، تصریح کرد: مبنای این طرح ها معطوف به استفاده حداکثری از آب و پساب است و در کنار آن کنترل مصارف و تغییر الگوی کشت نیز باید صورت گیرد و در مجموع این طرح ها، طرح های کلانی است که برای مجموعه ی استان و شهرستان ها در نظر گرفته شده است.

استاندار اصفهان افزود: برای تامین منابع مالی موردنیاز برای اجرای طرح ها، دیگر نیاز به بودجه های دولتی نیست و برهمین اساس صنایع پرآب بر باید مابه ازاء آبی که مصرف می کنند منابع مالی را برای اجرای این طرح ها در اختیار مدیریت استان قرار دهند.

مهرعلیزاده با اشاره به مصوبه دولت در تشکیل کارگروه سازگاری با کم آبی، گفت: براساس مصوبات این کارگروه صنعت به احیای کشاروزی، آب و احیای زمین کمک خواهد کرد و این وظیفه ای است که بخشی از جامعه به اسم صنعت برای احیای بخش دیگری از جامعه بر عهده خواهد گرفت.

استانداراصفهان یادآور شد: به عنوان اولین قدم کمک های نقدی به کشاورزان آسیب دیده براساس لیستی که از سوی صنف کشاورزان، مدیران مربوطه؛ ائمه جمعه اعلام کردیده بود، پرداخت گردید.

وی خاطر نشان کرد: این کمک ها به این معنا نیست که آب به کشاورزان اختصاص نخواهد یافت بلکه تلاش خواهیم کرد که با اجرای کامل طرح های ارائه شده با یک هفتم آب مورد نیاز کشاورزان محصول تولید گردد و معیشت کشاورزان فراهم شود.

محسن مهرعلیزاده اظهار امیدواری نمود که با استفاده بهینه از پساب و پولی که از صنعت به این امر اختصاص خواهد یافت و تجمیع آب تازه بتوانیم محیط زیست و کشاورزی استان را احیا نماییم.

استانداراصفهان با اشاره به اینکه با پرداخت مبالغی به کشاورزان در روزهای پایانی سال توانستیم در جهت کاهش آسیب ها و مشکلات معیشتی کشاورزان قدم کوچکی برداریم، خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر در مجموع به ۲۶ هزار ۷۰۰ خانوار مبلغ ۳۷.۶ میلیارد ریال پرداخت شده است.

گفتنی است در این جلسه نمایندگان کشاورزان از اقدامات شایسته مهرعلیزاده استاندار اصفهان در چند ماه اخیر و رسیدگی به مشکلات کم آبی بخش کشاورزی و معیشت این قشر زحمتکش قدردانی نمودند.

کد خبر 339886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.