مهم ترین رویداد سال ۹۶ اصفهان از دیدگاه اعضای شورای شهر 

تصویب بودجه چند برابری برای سازمان آتش‌نشانی، توجه به صنعت سینما، استفاده از ظرفیت نخبگان و کنشگران در شهرداری، بهره برداری کامل خط یک مترو اصفهان و...  مهم ترین اتفاقات سال ۹۶ از نگاه اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان بود. 

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان، علیرضا نصر اصفهانی، نائب رییس شورای شهر اصفهان، در خصوص مهمترین مصوبه شورای پنجم در سال ۹۶ اظهارکرد: براساس بودجه سال ۹۷ رویکرد مدیریت شهری در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی و مقابله با آلاینده ها و تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهر و ایجاد نشاط و شادابی است که مهمترین اقدام شورا است که در بهمن ماه به تصویب این شورا رسید.

وی اضافه کرد: تامین بودجه خط دو قطار شهری، وارد کردن اتوبوس برقی برای اولین بار در سیستم حمل و نقل اصفهان وبا توجه به خشکسالی پیش بینی شده برای سال آینده، ۱۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز شبکه آب شهری پیش بینی شده که ۸۴ میلیارد تومان آن به تصفیه پساب فاضلاب اختصاص یافته است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر ادامه داد: شفاف سازی گردش اطلاعات و ایجاد شهرداری شیشه ای به منظور تکریم شهروندان از دیگر اقدامات مهم شورای پنجم در سال جاری بود که یک ماه بعد از استقرار این شورا صورت گرفت.

افزایش بی سابقه بودجه سازمان آتش‌نشانی 

مهدی مزروعی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در خصوص مهمترین مصوبه شورای پنجم در سال ۹۶ افزود: در بودجه سال آینده ۲۵ میلیارد تومان به منظور خرید تجهیزات و بروزرسانی سازمان آتش نشانی شهرداری به منظور تاب‌آوری اصفهان در مقابل بحران‌ها در نظر گرفته‌ شده است که این اقدام مهمی بود که از سوی شورای پنجم در سال جاری انجام شد.

وی اضافه کرد: برای اولین بار به منظور توجه به حاکمیت قانون و قانون گرایی تراز مالی شرکت اتوبوسرانی از سوی شورای پنجم در سال جاری به تصویب رسید که از اقدامات مهم این شورا به شمار می‌رود.

این عضو شورا اضافه کرد: شورا برای توسعه گردشگری در بودجه سال ۹۷ اعتبار خوبی در نظر گرفته و برای توسعه بازار گردشگری تمهیدات خوبی را در دستور کار خود قرارداده است تا برای شهر درآمدزا باشد و رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

مشارکت نخبگان و کنشگران 

مهدی مقدری، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این خصوص اظهار کرد: شفافیت روندها و سازوکارهای تقنینی و اجرایی شهر که با مصوبات و اقداماتی همچون پخش زنده جلسات علنی شورا، تصویب طرح الزام شهرداری به انتشار اطلاعات، تشکیل کمیسیون شفافیت و دسترسی به اطلاعات شهر و امثال آن عملیاتی شده است که می‌توان به عنوان مهمترین رویداد به شمار آورد.

وی تمرکز شورا بر حل اولویت های شهر از جمله حمل و نقل عمومی که رابطه مستقیمی با کاهش الودگی هوا دارد  را از دیگر اقدامات مهم شورا در سال ۹۶ دانست و گفت: این مهم در تصویب لوایح تامین محل اعتبارات خرید اتوبوس و تکمیل خطوط مترو و بودجه هزار و دویست میلیارد تومانی حمل و نقل عمومی سال ۹۷ خود را نشان داده است.

توانمندسازی بانوان 

کورش محمدی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این باره گفت: شهرداری اصفهان امسال ۵ میلیارد ریال اعتبار به طور مستقیم برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اختصاص داده است. 

وی تاکید کرد: شهرداری اصفهان به مسایل اجتماعی رویکرد جدیدی داشته ومکانی را برای  نگهداری زنان و مردان کارتن خواب در نظر گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تبدیل چهارباغ عباسی را به محور فرهنگی و هنری از دیگر طرح های مهم شورای پنجم دانست و گفت: با ایجاد این محور شاهد رونق اقتصاد هنری و  ایجاد شور و نشاط و سرزندگی اجتماعی خواهیم بود که مقدمات این طرح انجام شده و در سال آینده با پیاده راه شدن محور چهارباغ اجرایی می‌شود.

توجه به رینگ چهارم ترافیکی شهر

اصغر برشان، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این خصوص اظهارکرد: اکنون همه توجه، تلاش و سیر مصوبات ما اجرایی کردن رینگ چهارم ترافیکی است.

وی با اشاره به بحث شفاف سازی گفت:  اقدامات اولیه آن انجام شده و هم شورا و هم شهرداری خود را مکلف به پاسخگویی و شفافیت می‌داند. 

برشان به ورود به بحث اشتغال وکارآفرینی  هم تاکید کرد و گفت: حمایت از طرح اکوسیستم کارآفرینی دیگر مصوبه شورا است و به دنبال اجرایی کردن و جانمایی آن هستیم. تشکیل مرکز پژوهش‌ها یکی دیگر از طرح هاست که در شورا در همه زمینه ها مورد توجه است.  توجه به مسایل فرهنگی شهر و احیا چهارباغ در همه زمینه ها و تبدیل آن به یک مکان شاخص فرهنگی نیز در شورای پنجم مدنظر قرار گرفته است.

تغییر در لایحه بودجه ۹۷

عباسعلی جوادی، رییس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر اصفهان نیز به تغییرات عمده لایحه بودجه اشاره کرد و گفت:  لایحه بودجه  سال ۹۷  براساس نیازهای شهری از جمله احداث خط دوم قطار شهری (تخصیص هزار میلیارد تومان)، توسعه اتوبوسرانی و تجهیز آتش نشانی تدوین شده است، این درحالی است که برای این موارد در سالهای قبل بودجه کمتری در نظر گرفته شده بود.

تشکیل ستاد کارآفرینی در شهرداری اصفهان

کورش خسروی،  رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز مهم ترین اقدام شورای شهر را تشکیل ستاد کارآفرینی در شهرداری اصفهان  دانست.

وی توسعه فرهنگ کارآفرینی در بین شهروندان را ضروری دانست و بیان کرد: در دوره پنجم شورا با شعار بهبود اکوسیستم کارآفرینی کار خود را آغاز کردیم و در این راه تشکیل ستاد توسعه کارآفرینی را به عنوان اولین طرح اجرایی شد.

این عضو شورا با بیان این که اصفهان به نسبت دیگر شهرهای ایران، کارآفرینان خوبی دارد و در این راه پیشرفت هایی بدست آورده است ادامه داد: لازم است گسترش فرهنگ کارآفرینی، نوآفرینی و خلاقیت در بین شهروندان انجام شود این در حالی است که ۱۲ هزار کارآفرین بالقوه در شهر وجود دارد که اگر سیستم فرهنگی شهر در راستای فرهنگ کارآفرینی ورود پیدا کند، می‌توانیم به یک انقلاب اقتصادی برسیم. 

توسعه صنعت سینما

فریده روشن،  رییس کمیسیون فرهنگی،  اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در خصوص مهمترین مصوبه شورای پنجم در سال ۹۶ افزود: در شورای پنجم  برای اولین بار بودجه‌ریزی به صورت تخصصی و براساس برنامه و هدفمند انجام گرفت.

وی با بیان این که در شورای اسلامی شهر اصفهان ستاد کار آفرینی مصوب شد تصریح کرد: ستاد کار آفرینی تشکیل و در آن به مقوله‌های مختلف پرداخته شده حتی در این ستاد به حوزه‌های فرهنگی نیز توجه ویژه‌ای شده است و امیدواریم این مهم اشتغالزایی و رونق اقتصادی شهر را به دنبال داشته باشد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورا توسعه صنعت سینما و مباحث فرهنگی در شرایط رکود اقتصادی را از دیگر اقدامات مهم شورا در سال جاری برشمرد و اضافه کرد: توسعه صنعت سینما از دیگر مصوبات شورا در سال جاری بود که برای  این  صنعت فوق‌العاده درآمدزا است و سعی داریم از بخش خصوصی نیز برای این امر بهره ببریم.

کد خبر 339884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.