اسلام با نشاط و شادابی مردم مخالف نیست

لنجان-امام جمعه باغبادران گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره به دنبال ایجاد فضایی با نشاط برای مردم بوده چراکه این مهم در راستای دستورات دین مبین اسلام بوده و در این میان عملکرد مسئولان، شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان بسیار حایز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در آیین افتتاح ایستگاه راهنما و اطلاع رسانی مسافران نوروزی شهرداری باغبادارن اظهار کرد: فصل بهار فرصتی برای ما انسان‌ها به‌شمار می‌آید تا در طبیعت تفکر کرده و از این طریق به مبدا و معاد پی ببریم از این رو باید گفت اولین درسی که می‌توان از بهار گرفت درس خداشناسی و معرفت پروردگار است.

وی افزود: از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که می‌فرمایند :وَ رَوَوْا عَنِ النَّبِیِّ ص اغْتَنِمُوا بَرْدَ الرَّبِیعِ فَإِنَّهُ یَفْعَلُ بِأَبْدَانِکُمْ مَا یَفْعَلُ بِأَشْجَارِکُمْ وَ اجْتَنِبُوا بَرْدَ الْخَرِیفِ فَإِنَّهُ یَفْعَلُ بِأَبْدَانِکُمْ مَا یَفْعَلُ بِأَشْجَارِکُمْ سرمای بهار را غنیمت بشمارید که با بدن‌های شما همان کاری را می‌کند که با درختان می‌کند و از سرمای پاییز دوری کنید که با بدن‌های شما همان کاری را می‌کند که با درختان می کند .

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: امام علی (ع) نیز می‌فرمایند: و انشر علینا رحمتک بالسحاب المنبعق و الربیح المغدق، و النبات المونق، سحا و ابلا، تحیی به ما قد مات، و ترد به ما قد فات، خدایا رحمت خود را با ابر پرباران و بهار پر آب و گیاهان خوش منظر شاداب بر ما نازل فرما، بارانی درشت قطره بر ما فرو فرست که مردگان را زنده و آنچه از دست ما رفته به ما بازگرداند.

وی ادامه داد: با توجه به احادیث و روایات باید گفت مهمترین دلیل برای قیامت فصل بهار است و در آیات متعدد زنده شدن و خوابیدن و دوباره بیدار شدن دلیل بر قیامت و رستاخیز بوده از سوی دیگر فصل بهار فصل تغییر و تحول و دگرگونی و فصل نشاط و شادابی و زیبا شدن به شمار می‌آید و انسان می‌تواند از بهار درس بگیرد و ظاهر و باطن و اخلاق خود را تغییر دهد.

فرهنگ اضافه کرد: در قرآن آمده است که خدا انسان را از خاک وگل آفرید و از انفاس خودش در انسان دمید، پس در وجود انسان روح خدایی وجود دارد و به همین دلیل انسان همیشه به سمت بهتر شدن و رفتن به سوی تعالی گرایش دارد.

وی عنوان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره به دنبال ایجاد فضایی با نشاط برای مردم بوده چراکه این مهم در راستای دستورات دین مبین اسلام بوده و در این میان عملکرد مسئولان، شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان بسیار حایز اهمیت است.

امام جمعه باغبادران با بیان اینکه اسلام با نشاط و شادابی مردم مخالف نیست، خاطرنشان کرد:باید توجه داشت شادی مثل دیگر لذت‌ها، مطلوب انسان است، اما این مسئله نباید به خواهش نفسانی تبدیل شود، به حدی که باعث غفلت و کوتاهی در وظایف فردی و اجتماعی و مانع رسیدن به کمالات انسان ‌گردد.

وی با بیان اینکه اسلام می‌خواهد نشاط و شادابی بین مردم باشد؛ ولی با گناه و معصیت مخالف است، متذکر شد: زندگی یکنواخت و فشارهای کاری، خستگی و ملال روحی را به دنبال دارد از این رو باید به سمت ایجاد نشاط حرکت کرد اما نباید فراموش کرد شادی و نشاط واقعی را باید از شادی‌های کاذب و زودگذر جدا کرد و بر همه ما واجب است، که فضای جامعه را به گونه‌ای طراحی کنیم تا امکان پرداختن به شادی و نشاط که از ضروریات زندگی است، فراهم شود.

فرهنگ تاکید کرد: شهر باغبادران شهر توریستی است، ما از شهرداری تشکر می‌کنم که فضا را برای میزبانی از مسافران آماده کرده‌اند ولی از تبلیغات اسلامی وهنر اسلامی نباید غافل نشویم و بر همین اساس باید در نقاط مختلف شهر مردم نماد نمادهای مذهبی، ایرانی و اسلامی و همچنین احادیث را مشاهده کنند تا با دیدن این نماده بیش از پیش یاد خدا کنند.

کد خبر 339869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.