نگذاریم خروج از برجام  به پای ایران نوشته شود

عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهان با اشاره به چالش های سیاسی پیش روی کشور گفت: تنها را ه مقابله با چالش ها، انسجام و وحدت ملی است و لازم است با اتخاذ سیاستی جدید با خواسته های آمریکا مقابله کنیم.

حسین مسعودنیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مهم ترین چالش های سیاسی سال ۱۳۹۶ اظهار کرد: کارشکنی های آمریکا در راه تحقق برجام، سعی در همراه کردن اروپا با خود و تقویت گفتمان ایران هراسی از جمله مهم ترین چالش ها در حوزه سیاست خارجی بوده است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد و معیشت از مهم ترین چالش های داخلی کشور به شمار می آید، گفت: مسئله اقتصاد و معیشت باعث بروز نارضایتی مردم در جامعه شد و هرچند همه ناآرامی‌ها ریشه در اقتصاد نداشت، اما برخی افراد سعی کردند از این موضوع بهره برداری کنند.

این عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهان تأکید کرد: در  نارضایتی‌ها  و ناآرامی های پاییز ۱۳۹۶، شعارها و خواسته‌های متفاوتی مطرح شد، اما شاید تنها خواسته ای که بیشتر به چشم می خورد، مسائل اقتصادی بود.

مسعودنیا با اشاره به اولویتهای سیاسی ایران در سال ۱۳۹۷، خاطر نشان کرد: تنها راه مقابله با چالش‌های سیاسی و اقتصادی موجود در کشور، انسجام ملی است؛ هرچه وحدت ملی بیشتری داشته باشیم بهتر می توانیم این مشکلات را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: در حوزه سیاست خارجی نیز لازم است دکترینی اتخاذ  شود که ایالات متحده آمریکا نتواند به اجماع مد نظر خود برسد و ایران را ناگزیر به خروج از برجام کند. در واقع یکی از مهمترین اولویت‌های سال جدید در حوزه سیاست خارجی باید این باشد که خروج از برجام  به پای ایران نوشته نشود.

کد خبر 339824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.