حمام "صلح جهانی" در سال ۹۷ احیا می‌شود

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: حمام تاریخی رهنان با معماری بی‌نظیر به عنوان حمام صلح جهانی در سال آینده احیا می‌شود.

حمید اشرفی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: با توجه به اینکه حمام رهنان یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان و رهنان به شمار می‌رود، برای آن برنامه‌های زیادی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سازنده این حمام که «آقا محمد رهنانی» بود و قصد داشته تا از چهل سکوی این حمام به‌عنوان محلی برای حل اختلاف استفاده کند و از شبستان آن برای صلح بین مردم استفاده شود به همین منظور پیگیر این مهم هستیم که این حمام به‌عنوان «حمام صلح» ثبت و استفاده شود.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان به برگزاری مراسم‌های آیینی در حمام‌ رهنان اشاره کرد و گفت: مراسم‌هایی مانند حمام دامادی، حنابندان، حمام آخرت و گل‌ریزان از جمله مراسم‌هایی بوده که در حمام‌ها برپا می‌شده که امروزه از این مراسم‌ها به‌عنوان میراث ناملموس یاد می‌شود، امروزه نیز باید با اجرای برنامه‌های آیینی و رسوم مختلف، هویت بخشی برنامه‌های حمام انجام شود.

اشرفی با بیان اینکه حمام تاریخی رهنان با معماری بی‌نظیر به عنوان حمام صلح جهانی در سال آینده احیا می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر سردینه حمام با مجسمه‌های زیبا قابل بهره برداری است و فاز دوم آن سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر 339740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.