روزانه ۸۰ میلیون لیتر بنزین دود می‌شود!

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت: به طور میانگین ۸۰.۳ میلیون لیتر بنزین در روز مصرف شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از ایرنا، سید محمدرضا موسوی‌خواه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شاهد رشد ۸.۱ درصدی مصرف بنزین تا پایان ۲۱ اسفند سال ۹۶ بودیم، ‌ اظهار کرد: به طور میانگین ۸۰.۳ میلیون لیتر بنزین در روز مصرف شده و پیش‌بینی می‌شود، برای سال ۹۷ این رقم به ۸۰.۹ میلیون لیتر افزایش یابد.

وی افزود: همچنین میانگین تولید روزانه بنزین سال ۹۶ تا آذر امسال روزانه حدود ۶۶.۶ میلیون لیتر بود که از آذرماه تاکنون به روزانه ۷۷.۴ میلیون لیتر افزایش یافته است. به این رقم باید واردات روزانه ۱۲.۶ میلیون لیتری را هم اضافه کرد، در واقع واردات بنزین تا دی‌ماه بیش از سه درصد رشد داشت که از زمانی که ستاره خلیج فارس وارد مدار شد بیش از ۷۴ درصد کاهش واردات در دی، بهمن و اسفندماه را شاهد بودیم، انتظار داریم میزان واردات بنزین در سال آینده کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی درباره تولید بنزین یورو ۴ نیز گفت: اکنون روزانه ۲۹ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در کشور تولید می‌شود

به گفته وی، اکنون در همه کلانشهرهای کشور، گازوئیل با استاندارد یورو ۴ توزیع می شود.

موسوی‌خواه تعداد کل خودروهای دیزلی کشور را ۸۳۷ هزار و ۵۶۸ خودرو اعلام کرد و گفت: امسال در طرح پیمایش بین ۴.۶ تا ۱۰ درصد در ماه‌های مختلف سال، مصرف گازوئیل در بخش حمل و نقل کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی درباره بدهی شرکتهای هواپیمایی نیز گفت: بدهی ایرلاین ها از ۹۷۵ میلیارد تومان، به ۶۸۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

موسوی‌خواه با بیان اینکه در سال آینده میزان واردات بنزین کاهش زیادی می‌یابد، شرط واردات بنزین را اکتان بالای ۹۵ و با استاندارد یورو ۴ دانست و گفت: چندی پیش یک کشتی حامل بنزین در اسکله یکی ار بنادر ایران پهلو گرفته بود که به علت نداشتن استانداردهای لازم، برگشت داده شد.

موسوی‌خواه درباره عرضه سی ان جی افزود: روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب سوخت سی ان جی در کشور مصرف می شود که نسبت به سال گذشته کمتر از یک درصد رشد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش یادآور شد: این در حالی است که ظرفیت عرضه ۵۶ میلیون مترمکعب با کارکرد ۲۰ ساعت در جایگاه های عرضه سی. ان. جی وجود دارد.

کد خبر 339701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.