قطار گردشگری تبریز- اصفهان در ایستگاه اردیبهشت

شهردار تبریز در امور اجرایی ستاد تبریز ۲۰۱۸ از راه اندازی قطار گردشگری تبریز-اصفهان در اردیبهشت ماه ۹۷ خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، میرعلی اصغر الموسوی در حاشیه سفر به اصفهان و در دیدار با مدیران شهری اظهار کرد: در سال ۲۰۱۵ وزیران گردشگری کشورهای اسلامی و نیز رییس جمهور نیجر در نیامی پایتخت این کشور، تبریز را به عنوان پایتخت گردشگری در سال ۲۰۱۸ معرفی کردند. 

وی با بیان این که در ۵ اردیبهشت ماه سال ۹۷ با حضور رییس جمهور جشن پایتخت گردشگری در تبریز برگزار می شود، افزود: با توجه به اینکه اصفهان و تبریز دارای سابقه فرهنگی غنی هستند و مکتب اصفهان و مکتب تبریز منجر به زایش های فرهنگی بسیاری شده در نظر داریم جشنی به نام اصفهان در تبریز برگزار کرده و متقابل آن روز تبریز را در اصفهان، برنامه ریزی کنیم.

نماینده استاندار و شهردار تبریز در امور اجرایی ستاد تبریز ۲۰۱۸ با تأکید بر اینکه اصفهان و تبریز می توانند در انتقال تجارب اقتصادی و گردشگری، همتای خوبی برای یکدیگر باشند، تصریح کرد: با توجه به اینکه برنامه ریزی تک محوری در زمینه گردشگری مفهومی ندارد، لازم است بین هنرمندان و اصحاب فرهنگ اصفهان و تبریز رابطه مستقیمی ایجاد شده تا با تبادل فرهنگ و هنر این دو شهر، بستر رشد و شکوفایی لازم فراهم شود. 

وی مکتب اصفهان و تبریز را دارای ریشه های عمیق و با اصالت خواند و گفت: در هر زمانی این دو فرهنگ و قوم در کنار یکدیگر بوده اند، شاهد تحولات گسترده ای بوده ایم که نمونه شاهکار این موضوع در دوران صفویه و در زمان پایتختی اصفهان به خوبی نمایان است.

الموسوی با اشاره به موقعیت جغرافیایی تبریز ادامه داد: تبریز در شمال ایران قرار دارد و با چند کشور ترکیه، آذربایجان و آلمان همکاری های گسترده ای دارد از این رو در نظر داریم قطار گردشگری تبریز به مقصد اصفهان را راه اندازی کنیم تا حاصل این رابطه گردشگری در اصفهان نیز مشاهده شود. 

وی در پایان با ابراز تأسف از خشکی زاینده رود گفت: حل بحران رودخانه زاینده رود و دریاچه ارومیه باید به عنوان یک مطالبه ملی مطرح شود، زیرا علاوه بر اقلیم و شرایط طبیعی، اشتباهات مسئولان نیز در این موضوع دخیل بوده است؛ بنابراین باید سوء مدیریت ها را جبران کرد.

کد خبر 339631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.