۱۰ اکیپ برای بهسازی آسفالت شهر فعال هستند

معاون عمران شهردار اصفهان گفت: ۱۰ اکیپ اجرا و بهسازی آسفالت، در اصفهان مشغول به فعالیت هستند که ۶ اکیپ از آن ها به صورت روزانه و چهار اکیپ به صورت شبانه در مناطق ۱۵ گانه شهر فعالیت می کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ایرج مظفر با بیان اینکه در روزهای پایانی سال مهندسان و کارگران برای بهبود آسفالت معابر به صورت شبانه روزی تلاش می کنند، اظهار کرد: با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی، به جای روکش آسفالت، ساماندهی و لکه گیری اصولی آسفالت معابر اصفهان مورد توجه قرار گرفته است.

وی از توزیع ۲۱۸ هزار تن آسفالت در قالب ۱۶۸ هزار متر مربع از سطح معابر در سال جاری و در سطح شهر اصفهان خبر داد و افزود: اعتبار اختصاص یافته به آسفالت معابر، در بودجه امسال ۵۰  میلیارد تومان است.

معاون عمران شهردار اصفهان با بیان اینکه در اصفهان حفاری ها و ترمیم های غیراصولی، متهم اصلی تخریب آسفالت معابر شهر است، ادامه داد: حدود ۷۰ درصد تخریب آسفالت معابر فرعی بر اثر حفاری ها انجام می شود، زیرا پس از حفاری ها، انجام نشدن صحیح زیرسازی ها، تردد ماشین های سنگین، نفوذ آب از رفیوژ فضای سبز به آسفالت و کیفیت تولید و اجرای آسفالت مجدد نیز در تخریب آسفالت معابر اصفهان سهم دارد.

مظفر با بیان اینکه برای رفع این مشکل در شهر اصفهان، کمیسیون عالی حفاری ها متشکل از شهردار اصفهان و مدیران عامل شرکت های تأسیساتی تشکیل شده است، تصریح کرد: این کمیسیون با محوریت معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان و با حضور شرکت های خدمت رسان، معاونت خدمات شهری و شهرداری های مناطق فعالیت می کند.

وی تأکید کرد: برای دوام و ماندگاری آسفالت معابر باید زیر سازی خیابان ها از نظر دفع آب ها، وجود چاه ها و سفره های زیرزمینی آب، مکان های نشتی آب و زهکشی به طور مرتب بررسی و کنترل شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه لایه های آسفالت در بزرگراه های شهر به دلیل ترافیک سنگین و تردد وسایل نقلیه بیشتر از معابر دیگر است، عنوان کرد: اجرای آسفالت در معابر اصفهان بر اساس استاندارد انجام می شود.

وی با بیان اینکه زیرسازی هایی که در سال های اخیر انجام شده استاندارد است، گفت: برخی از بخش های حلقه سوم ترافیکی شهر که عمر ۲۰ ساله دارد، آسفالت مناسبی دارد ولی در برخی از قسمت ها نیاز به ترمیم احساس می شود که با هماهنگی پلیس راهور انجام می گیرد.

مظفر با بیان اینکه در حال حاضر مهندسان و کارگران شبانه روزی برای بهبود آسفالت معابر تلاش می کنند، عنوان کرد: بیشترین عملیات اجرایی آسفالت طی سال جاری به ترتیب مربوط به منطقه ۱۲ با ۱۷ هزار تن، منطقه ۱۴ با ۱۶ هزارتن هزار و منطقه ۱۰با ۱۴ هزار تن است.

کد خبر 339630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.