مرادی: امکان اسکان گردشگران در پارک های شهر وجود ندارد

مسئول کمیته اسکان و اصناف ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه آخرین اولویت را برای اقامت گردشگر باغ فدک اعلام کرد و گفت: در پارک‌های سطح شهر هیچ امکانی برای اقامت گردشگر وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا مرادی در نشست آموزشی نیروهای اطلاع‌رسانی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: نخستین کسانی که مسافران نوروزی با او ارتباط برقرار می‌کنند، سفیران خدمات شهری یا راهنمای مسافران هستند، همچون هنگامی که مهمانی به خانه می‌آید و صاحب خانه آمادگی لازم را پیدا می کند، باید به استقبال مسافران نوروزی رفت.

وی افزود: راهنمایان مسافران برای راهنمایی گردشگران باید از شهر خود شناخت خوبی داشته باشند که لازمه آن مطالعه است.

مسئول کمیته اسکان ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه مهمترین نیاز گردشگر، اسکان است، گفت: اولویت اسکان ستاد نوروزی هتل‌ها و میهمان پذیرها است بنابراین راهنمایان گردشگری در ابتدا باید همه اطلاعات هتل ها همچون آدرس، شماره تلفن و... را در دسترس داشته باشند.

مرادی با اشاره به اولویت داشتن سلیقه گردشگر در زمینه اقامت ادامه داد: اولویت دوم برای اقامت گردشگر، مراکز آموزشی همچون مدارس هستند که در نوروز ۹۷ تنها کارکنان آموزش و پرورش می‌توانند از آن استفاده کنند، اما امتیازی برای خانواده شهدا و جانبازان در استفاده از مراکز آموزشی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش، شش پایگاه اقامتی دارد که در هر ناحیه موجود است؛ دو پایگاه در خیابان کاوه، یک پایگاه در خیابان جی، یک پایگاه در مرکز شهر یک پایگاه در ناحیه سه شهر اصفهان، یک پایگاه در ناحیه یک و در صورت ظرفیت تعدادی خوابگاه دانشجویی که لیست آن موجود است در سطح شهر فعال هستند.

مسئول کمیته اسکان ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در زمینه اقامت گردشگران دستگاه‌های دولتی، می‌توان آدرس اداره مورد نظر او را به گرشگر معرفی کرد، اما ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان اطلاع خاصی در این زمینه ندارد و مسئولیت آن با خود گردشگر است.

مرادی افزود: منازل استیجاری یکی دیگر از مراکز اقامتی است که ۱۵۰ مرکز مشاور املاک مجاز به خدمات رسانی هستند به همین خاطر کسانی که اطراف خیابان تبلیغ می‌کنند، مورد تأیید نیستند، در غیر این صورت باید به کمیته قضایی شهرداری اطلاع داده شود.

وی در زمینه صنف مشاور املاک که مجاز به خدمات‌دهی به گردشگران هستند گفت: نیروهای مشاور املاک دارای جلیقه‌ای مخصوص و کارت شناسایی هستند و لازم است گردشگر برای آگاهی از اطلاعات مورد نظر خود به این افراد مراجعه کند. 

وی آخرین اولویت را برای اقامت گردشگر باغ فدک اعلام کرد و افزود: در پارک‌های سطح شهر هیچ امکانی برای اقامت گردشگر وجود ندارد.

وی ادامه داد: گردشگران خارجی برای اقامت تنها می‌توانند از هتل‌ها استفاده کنند چراکه دیگر جاها از نظر امنیتی مناسب نیست. 

مسئول کمیته اسکان ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان در رابطه با نرخ محل‌های اقامت گفت: هتل‌ها بر اساس تعرفه خود، خوابگاه‌های دانشجویی بر اساس نرخی که معاونت دانشجویی تعیین کرده، نرخ مکان‌های اقامتی آموزش پرورش به دو گروه الف و ب تقسیم شده‌اند که پایگاه آموزش و پرورش آن را تعیین کرده و نرخ منازل شخصی بر اساس توافقی است که میان مشاور املاک و صاحب خانه انجام شده است.

کد خبر 339551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.