در ارایه تسهیلات ارزی محدودیت نداریم

سرپرست بانک شهر اصفهان گفت: بانک شهر منطقه ٣ کشور شامل استان های یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری است و پس از تهران بیشترین عملیات ارزی را انجام داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن خدابنده (امروز) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به تسهیلات اعطایی این بانک اظهار کرد: عمده تسهیلات این بانک به شهرداری ها تعلق می‌گیرد، البته تسهیلات خرد هم ارائه می‌دهیم که آمار نشان می دهد ۳۸ درصد از تسهیلات به مردم تعلق گرفته است. البته حجم عظیمی از این تسهیلات در حوزه های عمرانی و توسعه ای ارائه می شود تا اطمینان بیشتری از بازگشت آنان باشد. بانک ها ملزم هستند تا ۸۰ درصد از سرمایه خود را به صورت تسهیلات ارائه دهند.

وی با اشاره به بدهی ۴۰۰ میلیارد تومانی شهرداری اصفهان به بانک شهر گفت: میزان ۲۷۰ میلیارد تومان از این بدهی با تهاتر زمین جبران شده است و بدهی چهار هزار میلیارد تومانی شهرداری به این بانک صحت ندارد.

سرپرست بانک شهر اصفهان با اشاره به اینکه برای تسریع در ساخت مترو اصفهان همکاری های لازم را با شهرداری اصفهان داشتیم، افزود: برای این موضوع در اواخر سال ۹۵، دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق بهادار توزیع شد و برای خط دو قطار شهری نیز پنج هزار میلیارد ریال به شهرداری پرداخت خواهیم کرد.

خدابنده با بیان اینکه بانک شهر در پروژه های شهرداری مشارکت دارد، گفت: منابع بانک شهر در اصفهان ٤٦ هزار میلیارد ریال است و ریالی به بانک مرکزی بدهی نداریم. این درحالی است که به عنوان مثال بانک صادرات بیش از سرمایه ثبتی خود به بانک مرکزی بدهکار است.

وی سرمایه این بانک را ۴۶ هزار میلیارد عنوان کرد و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه آیا آمار نشان دهنده میزان مطلوبیت "کفایت سرمایه" این بانک است؟ گفت: شاخص کفایت سرمایه این بانک حدود ۸.۹ درصد است.

وی با اشاره به تسهیلات بخش ارزی افزود: فاینانس، ریفاینانس، حواله و برات از جمله خدمات ارزی است و در ارایه تسهیلات ارزی محدودیتی نداریم. پرداخت تسهیلات ارزی در کشور ممنوع است اما در مناطق آزاد این رویه مشکلی ندارد. بانک شهر منطقه ٣ کشور شامل استان های یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری است و  پس از تهران بیشترین عملیات ارزی را انجام داده است.

خدابنده با بیان اینکه در نوروز ١٩ شعبه و ١٤ باجه و هم چنین ٣٨ شهر نت بانک شهر در اصفهان فعال است، تصریح کرد: شعب کشیک بانک شهر در اصفهان در روزهای اول، سوم، دهم و سیزدهم فروردین ماه فعال است و روز ٢٩ اسفند ماه از طریق دستگاه های خودپرداز  پول نو در اختیار مردم قرار می دهد.

کد خبر 339543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.