اکیپ مروجان مصرف آب در برخوار راه اندازی شد

برخوار مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان برخوار از راه اندازی اکیپ ۱۴ نفره مروجان مصرف آب در شهرستان برخوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار، احمدرضا مهرجو امروز(چهارشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال در راستای آموزش همگانی و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب، پنج برنامه با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان و نوجوانان در برخوار برگزار شد.

وی افزود: ‌امسال کاهش ۵۴ درصدی بارندگی را در شهرستان برخوار شاهد بودیم که نیاز است، مردم با مدیریت مصرف و صرفه جویی کمک کنند تا تابستان با قطعی آب روبه رو نشویم.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان برخوار اظهار کرد: سرانه مصرف آب روزانه برای هر نفر ۱۵۴ لیتر است که باید با صرفه جویی و مدیریت مصرف این میزان را به کمتر از ۱۱۰ لیتر کاهش داد.

وی نصب الکترو پمپ‌های غیرمجاز بر روی شبکه آب را غیر قانونی و خلاف شرع نام برد و گفت: این پمپ‌ها علاوه بر ضایع کردن حق همسایگان سبب خرابی کنتورها، نمایش مصرف غیر واقعی و بیشتر بر روی کنتور آب، تحمیل آب بهای بیشتر برای مشترکان و وارد شدن خسارت به شبکه آب می‌شود.

مهرجو افزود: استفاده از آب شرب در مصارف کشاورزی، دامداری و ساختمان سازی بر خلاف قانون است و با سوء استفاده کنندگان برخورد قانونی می شود.

وی گفت:‌ شبکه آبرسانی در تمامی هفت ‌شهر شهرستان برخوار کامل است و امسال با اعتباری افزون بر شش میلیارد ریال بیش از پنج و نیم کیلومتر از شبکه اصلاح، ‌ترمیم و تعویض شده است.

کد خبر 339532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.