۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
تنوع خلقت طبیعت در  پهنه ای دلنواز

تیران-گذر از تنوع خلقت طبیعت در پهنه ای دلنواز و پر از هیجان و سرسبزی وجود همگان را به وجد آورده و شکوه زیبایی را به ارمغان می آورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، رشته کوه های کنار یکدیگر و ابرهای به هم پیوسته و تابش نور خورشید بر سرسبزی طبیعت جلوه هایی از زیبایی خلقت را ترسیم می کند، اما در این همه زیبایی در حین قدم زدن پایمان به روستایی می رسد که همه زیبایی های طبیعت را در دل خود جای داده است.

برخی وقت ها تنها نشستن کنار یک رودخانه لذت بخش است، گاهی قدم زدن در کوهستان و بازدید از طبعیت زیبا و یا دیدن ابنیه و آثار تاریخی، حال این همه زیبایی در کنار یکدیگر در یک قاب تصویر، حیرت را وا می دارد و آدمی را از چنین خلقتی به وجد می آورد چرا که کمتر تاکنون این شرایط را با داشتن این همه زیبایی تجربه کرده اید، هر چه پیش بروید فضای پیش رو واقعی تر و فریب بنده تر می شود.

برای دیدن همه این زیبایی ها از 60 کیلومتر جاده ترانزیت صاف که از شهر اصفهان و حاشیه روستاها و کشتزارها می گذرید و فارغ از آلودگی و ترافیک سنگین با آب و هوایی مساعد با طبیعت بکر در شهرستان تیران و کرون آشنا می شوید، جایی که آسمان لاجوری پیدا و حرکت ابرها را می توان نشانه گرفت و قدم زدن در این طبیعت زیبا گویی زمان را برایتان متوقف می کند و شوق و عشقی ناخودآگاه به جلو می راند تا در هوایی سالم و طبعیت زیبا کمی قدم بزنید تا خستگی دو ساعت رانندگی از تن بیرون رود.

جلوتر که می روید چشمه و رودخانه فصلی در کنار دشتی سرسبز محو طبیعتتان می کند، چنان که خستگی زندگی ماشینی را فراموش و آرامشی به وسعت دریا را تجربه خواهید کرد.

چشمه شاهی یکی از جلوه های زیبای روستا است که از دل کوه به پایین با غروری و صلابتی به پایین می ریزد، خنکای نسیم این زلالی صورت را نوازش می دهد، اما همه زیبایی های این منطقه نیست.

پس از کمی استراحت کنار این چشمه باید برخیزید، کوهستان سرسبز و زیبای این روستا منتظر شماست تجربه کمی کوهنوردی و قدم در کوهستان می تواند نشاط و هیجان سفر را دو چندان کند، به بالاترین جایی که رسیدید پهنه ای خوش رنگ زیر پای خواهید دید که تصورش برایمان شاید سخت باشد، اما در این بازدید و گردش همه بیدار هستیم و آنچه می بینیم خیال و آرزو نیست، بلکه واقعیت زیباست.

اما بد نیست که پس از گذر از طبیعت سرسبز کوهستان اندکی هم در دامنه کوه و در طبیعت زیبای این روستا در کنار آرامش و سکوت قدم بردارید و صدای پرندگان مهاجر را هم بشنوید و این سکوت را اهنگین کنید و نغمه نشاط و امید بشنوید و از صدای ناهمگون شهر فارغ بیایید.

در حین قدم زدن در این طبیعت زیبا ناگهان تابلویی تمام حواس را از این همه زیبایی غافل می کند، بازهم منتظر هیجانی دوباره باشید؛ شهر زیر زمینی که از زمان شاه عباس در این منطقه ایجاد شده و کتیبه کاری و کنده کاری های این شهر جلوه زیبایی دیگر در دل روستا است.

بعد از حضور ارامنه در دوران شاه عباس در این منطقه شهر زیر زمینی برای اتراق و زندگی این گروه ایجاد می شود، آن ها قبرستانی را نیز در کنار این شهر می سازند تا اینکه پس از مهاجرتشان هنوز ماندگار و تبدیل به یک منطقه تاریخی زیبا و تاریخی شده است.

تجربه آسمان زیبا، زمین سرسبز، رود جاری مبادا از تماشای شهر زیر زمین این روستا باز دارد، برای دیدن این شهر که روزی جایگاه و شکوهی داشته، پله هایش را باید یکی یکی پایین آمده تا پنجره های زیبا یکی پس از دیگر کشوده شود.

همانطور که در این شهر تاریخی زیر زمینی قدم می زنید دست کنده ها و پیچ و خم های زیبای آن چشم ها را خیره می کند. شاید باورش سخت باشد که روزگاری مردمانی در چنین شهری زندگی می کرده اند، اما امروز وجود این همه زیبایی در زیر زمین باعث شده تا به بزرگی خداوند و زیبایی های وجود خالق بیش از پیش پی برد.

این بنای تاریخی با تمامی زیباییش چنان محوتان خواهد کرد که بالا آمدن از این زیر زمین به اندازه بالا رفتن آب سخت می شود، اما شما را بازهم به دیدن یک فضای تاریخی و زیبا مژده می دهیم تا موجی بر دل شما ایجاد کند و دل کندن از آن برایتان میسر شود، قبرستان ارامنه که متعلق به دوران صفویه است حرف های زیادی برای گفتن دارد.

این منطقه تصویری از یک ایران است دیدن این همه زیبایی در یک روز جلوه ای از تنوع طبیعت و هنرمندی خالقی است که زیبایی را دوست دارد و ما را به زیبا بودن در زندگی توصیه می کند.

قدم های ما به گونه ای برداشته شد که زیبایی آسمان در بالای سر و طبیعت بکر در اطراف و زیر پای ما سرسبزی ها و زیبایی ها نقش بسته بود.

آنچه به تصویر کشیدیم، مواهب و هنرمندی خالق یکتا در این پهنه طبیعی بود که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت مسئولان بزودی قطب گردشگری در شهرستان تیران و کرون و منطقه ای ویژه طبیعی برای مسافران اصفهان خواهد شد.

کد خبر 339523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.