۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
حمید بقایی بازداشت شد

حمید بقایی جهت اجرای حکم صادره به زندان معرفی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، پس از تایید حکم دادگاه بدوی حمید بقایی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران و قطعیت آن و هم‌چنین ابلاغ حکم صادره، مأمورین پلیس روز سه‌شنبه (۲۲ اسفند) نسبت به دستگیری و معرفی محکوم‌علیه جهت اجرای حکم صادره از جمله ۱۵ سال حبس و چهل و سه میلیارد تومان جزای نقدی اقدام نموده و وی به زندان معرفی شد.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‎‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه پیش از این در نشست خبری خود در ۲۵ تیرماه امسال، اتهامات حمید بقایی را تصرف غیرمجاز، اختلاس و تبانی در معاملات دولتی اعلام کرده و گفته بود، حتی در بازجویی اولیه اتهام دیگری مطرح شد که دو میلیون یورو وجه نقد بدون ثبت و ضبط رسمی در اختیار این متهم قرار گرفته و قرار بوده به فرد دیگری بدهد.

حمید بقایی ۱۸ تیر به دستور بازپرس بازداشت شده بود و دادستانی تهران اطلاعیه ای درباره بازداشت حمید بقایی منتشر کرد، در چهارم مرداد بود که معاون اجرایی دولت دهم با تأمین وثیقه از زندان آزاد شد و پس از تعیین وقت برای پرونده اولین جلسه رسیدگی به اتهامات وی در ۲۵ مهرماه برگزار شد.

رییس کل دادگستری استان تهران در ۳۰ آبان ماه نیز از ختم رسیدگی به پرونده بقایی خبر داده بود و در ۱۴ اسفند ماه  آخرین دفاع  صورت گرفت و لایحه دفاعیه اخذ شد.

کد خبر 339491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.