صادرات یک و نیم میلیارد دلاری استان اصفهان

در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۶ از استان اصفهان، ۹۴۷ قلم کالا به وزن چهار میلیون و ۵۱۷ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون و ۷۹۶ هزار دلار صادر شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از گمرک اصفهان، اسداله احمدی ونهری، مدیرکل گمرک اصفهان اعلام کرد: در ۱۱ ماهه  ۱۳۹۶ از استان اصفهان، ۹۴۷  قلم کالا به  وزن چهار میلیون و ۵۱۷  هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۵۴۰  میلیون و ۷۹۶  هزار دلار کالا به مقصد ۱۰۴ کشور جهان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۷۵ درصد و از حیث ارزش ۴۱  درصد افزایش  داشته است.

وی عمده‌ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را آهن‌آلات و فولاد به ارزش ۴۴۱ میلیون دلار ، محصولات پتروشیمی  ۳۵۶ میلیون دلار، فرش ۱۴۵ میلیون دلار برشمرد و اظهار کرد: مهم‌ترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان  اصفهان عراق با ۳۹۷ میلیون دلار و ۲۶ درصد ، امارات متحده عربی با ۲۳۹ میلیون دلار  ۱۶ درصد، افغانستان  با ۲۱۷ میلیون دلار و ۱۴  درصد، پاکستان  با ۱۲۲ میلیون دلار و ۸ درصد و تایلند  با ۱۰۲ میلیون دلار و ۷ درصد  سهم از کل صادرات استان هستند.

احمدی ونهری افزود: ۸۲ هزار و ۵۷۴  تن کالا به ارزش ۳۶۹ میلیون و ۲۰۳ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۷ درصد و از حیث ارزش ۲۱ درصد افزایش  یافته است.

وی درباره مهم‌ترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی ۱۱ ماهه ۱۳۹۶ گفت: ماشین‌آلات مکانیکی با ۳۸ درصد، ماشین‌آلات برقی با ۱۹ درصد، اجزا و قطعات منفصله ماشین‌آلات ۱۱ درصد، کاغذ و مقوا  با ۳  درصد بوده است و در ادامه اظهار کرد: عمده‌ترین کشورهای صادرکننده به مقصد گمرک اصفهان چین با ۲۰ درصد، آلمان با ۱۵ درصد، ایتالیا با ۱۴ درصد و کره جنوبی با ۱۱ درصد، از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به اختصاص داده‌اند.

مدیرکل گمرک استان اصفهان درباره عملکرد گمرک فرودگاه اصفهان نیز گفت: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت شبانه‌روزی، طی ۱۱ ماهه ۹۶ تشریفات امور مسافری بالغ‌بر ۴۱۹ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 339487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.