ترامپ رکس تیلرسون را از وزارت خارجه آمریکا برکنار کرد/یک زن رییس سیا

رییس جمهور آمریکا رکس تیلرسون را از سمت وزارت خارجه برکنار و رییس سیا را جایگزین او کرد. ترامپ همچنین یک زن را به عنوان رییس جدید سیا برگزید.

به گزارش ایمنا و به نقل از بی بی سی. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در توییتر خود اعلام کرد که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه را از سمت خود برکنار کرده و مایک پمپئو، رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را به عنوان جایگزین او معرفی کرده است.

ترامپ امروز سه‌شنبه- ۱۳ مارس- در توییتی اعلام کرده است که «جینا هسپل»، از افسران ارشد اطلاعاتی سیا، به عنوان «اولین زن» به ریاست این سازمان منصوب می‌شود.

رییس جمهور آمریکا در این توییت از خدمات آقای تیلرسون تشکر کرده و نوشته که مطمئن است آقای پمپئو در سمت جدید خود به عنوان وزیر امور خارجه «کارش را عالی انجام خواهد داد».

مایک پمپئو از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای ایران (برجام) است و انتصاب او در حالی صورت گرفته که دو ماه دیگر دولت آمریکا باید نظرش را درباره پایبندی ایران به توافق هسته‎ای اعلام کند. تأیید نکردن این پایبندی به این معنا است که تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران از سوی آمریکا ادامه نخواهد یافت. دولت آمریکا می‌‎گوید اگر برجام «اصلاح» نشود، پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید نخواهد کرد.

اختلاف نظر میان رکس تیلرسون و دونالد ترامپ، رییس جمهور، بارها بر سر مسائل مختلف از جمله چگونگی برخورد با کره شمالی رسانه‌ای شده است.

کد خبر 339469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.