پرداخت ۸۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به صنعت اصفهان

رییس سازمان صنعت، معدن تجارت اصفهان گفت: در سال ۹۶ بالغ بر ۸۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی اعطا شده است.

اسرافیل احمدیه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تسهیلاتی که در سال ۱۳۹۶ به واحدهای تولیدی داده شده است اظهار کرد: امسال به ۶۰۰ واحد تولیدی تسهیلاتی بالغ بر  ۸۴۰ میلیارد تومان اعطا شد و  در مجموع نیز تا پایان سال به ۱۶۰۰ واحد تولیدی به میزان ۱۰۰۰میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می شود.

وی با اشاره به تاکیدهای استاندار اصفهان درباره حمایت بانک ها از صنایع افزود: تاکنون ۲ هزار و ۹۰۰ واحد در طرح دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند و باید بانک ها منابع مالی لازم را تا سقف هزار میلیارد تومان تامین کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان درباره برنامه های حمایتی این سازمان در سال ۹۷ افزود: در سال بعد ادامه طرح رونق و خروج از رکود را دنبال می کنیم تا تولید کنندگان بتوانند صنایع خود را بازسازی و سرمایه در گردش لازم را تامین کنند.

احمدیه اضافه کرد: این تسهیلات به اصناف به میزان ۱۰۰ میلیون تومان و حتی بالاتر هم تعلق می گیرد و برای بهره مندی از این تسهیلات هزار و ۸۰۰ واحد در سایت ثبت نام کرده‌اند که تامین مالی اصناف را می توان از طریق صندق توسعه ارزی پیگیری کرد.  تاکنون ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات با عنوان سرمایه در گردش به اصناف متقاضی اعطا شده است.

وی درباره تعداد پروانه های بهره برداری استان نیز گفت: از ۹ ماه گذشته  تا به امروز ۳۰۰ پروانه صادر شده و اشتغال ۶ هزار نفر در واحدهای صنعتی تثبیت شده است، همچنین صدور جوازهای تاسیسی نیز با رشد ۵۰ درصدی همراه بوده که این موضوع در بخش های سرمایه گذاری و اشتغال نیز مشهود است.

رییس سازمان صمت استان با اشاره به اقدامات ستاد تسهیل استان اصفهان افزود: طی جلسات مختلفی که با تامین اجتماعی و سازمان مالیاتی داشتیم بالای ۸۰ درصد از مشکلات واحدهای تولیدی رفع شد.

احمدیه در پاسخ به اینکه چه میزان سرمایه گذاری خارجی در استان انجام شده به ذکر رتبه چهارم استان در کشور بسنده کرد.

کد خبر 339437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.