ام الفساد اقتصاد ایران بنگاه داری دولتی است

دستیار ویژه استاندار اصفهان گفت: ام الفساد اقتصاد ایران بنگاه داری دولتی است و دولت بنگاه دار هم درباره روابط با امریکا و هم در مورد قیمت تخم مرغ تصمیم گیری می کند. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر کریمی در همایش فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار کرد: نمی توان منکر ضربه های تحریم بود و این درحالی است که برای جبران هر یک سال تحریم، پنج سال باید تلاش کرد تا مشکلات جبران شود، اما خوشبختانه مسئولان راه را برای ارتباطات خارجی باز کرده اند تا سرمایه های خارجی وارد کشور شود.
وی تصریح کرد: نباید این طور قلمداد شود که می توان به رشد اقتصادی ۱۰ درصدی برسیم چرا که رسیدن به این رقم نیازمند ورود سرمایه های خارجی است.
دستیار ویژه استاندار اصفهان با بیان اینکه خطاهای اقتصادی منجر به رکود و مشکلات اقتصادی شده است گفت: از این رو اگر فردی از فعالان اقتصادی از  بانکی برای سرمایه در گردش درخواست وام می کند باید از وی عذرخواهی کرد زیرا خطاهای ما منجر به بروز این شرایط شده است. 
کریمی تصریح کرد: با تمامی مدیران استانی حجت را تمام کرده ایم تا دیگر شاهد هیچ گونه خطایی نباشیم.
وی ادامه داد: متاسفانه مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان به خوبی اجرایی نمی شود.
دستیار ویژه استاندار اصفهان با اشاره به دخالتهای زیاد دولت در امور اقتصادی اضافه کرد: نمی شود در یک دولت هم در مورد روابط با آمریکا تصمیم گیری کرد و هم درباره قیمت جوجه یک روزه نظر داد.
این مقام ارشد استان اضافه کرد: اصل ۴۴ قانون اساسی آن طور که مورد توجه و سفارش سران کشور بود به هیچ عنوان به اجرا در نیامد و با به کارگیری کلمه خصولتی این اصل را به بازی گرفتیم.
کریمی تصریح کرد: ام الفساد اقتصاد ایران بنگاه داری دولتی است و تا زمانی که دولت منافع خودش را در رقابت با بخش خصوصی می بیند نمی توان شاهد اجرای موفق خصوصی سازی بود این درحالی است که اگر دولت منافعش را در راستای منافع بخش خصوصی ببیند بسترساز توسعه بخش خصوصی و اقتصاد کشور خواهد بود.
دستیار ویژه استاندار اصفهان به اتاق بازرگانی پیشنهاد داد با تشکیل کنسرسیوم های خصوصی بخش خصوصی را تقویت کند و تاکید کرد: دولت باید اعتماد اقتصادی مردم را جلب کند و دیگر بیش از این شاهد بدهی های دولت به بخش های مختلف اقتصادی نباشیم.
کد خبر 339393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.