اقتصاد همانند دوران جنگ به مردم واگذار شود

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: همان‌طور که در دوران جنگ، مردم بحران‌ها را اداره کردند امروز هم باید اقتصاد به مردم سپرده شود و دولت بیش از این در امور قابل‌واگذاری مداخله نکند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود اسلامیان عصر امروز(دوشنبه) در همایش فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: بسیاری از مشکلات امروز کشور ناشی از سوءتدبیرهاست و از سوی دیگر کشور به لحاظ بین‌المللی در یک منطقه پر حاشیه قرار دارد اما با وجود همه تهدیدها، فرصت‌های خوبی برای توسعه فراهم است.

وی تصریح کرد: در اوایل جنگ ارتش و سپاه سازمان‌دهی قدرتمندی نداشتند اما با این وجود مردم نقش چشمگیری در مدیریت دوران جنگ ایفا کردند. امروز هم همان مردم می‌توانند اقتصاد را اداره کنند و دولت باید تصدی‌گری در بخش‌های اقتصادی را به مردم واگذار کند. هدف خصوصی‌سازی اداره به وسیله مردم است و تجارب جهانی و داخلی نیز نشان می‌دهد با فعال‌سازی بخش خصوصی و تعاونی بهره‌وری افزایش می‌یابد.  

این فعال صنعت آهن و فولاد اظهار کرد: در دهه‌های گذشته بخش کارآفرینی در حوزه‌های فولاد و آهن خوب عمل کرده است و از این رو  دولت تصمیم بر حمایت از این بخش و تشکل‌های وابسته به آن‌ها دارد.

اسلامیان به موضوع واگذاری سهام ذوب‌آهن نیز گریزی زد و افزود: ذوب‌آهن باید به فرد یا افرادی واگذار شود که اهلیت و سابقه روشنی در بخش صنعت داشته باشند تا بتوانند بسترساز بهبود عملکرد مدیریتی این مجموعه شوند.

کد خبر 339391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.