هر روز شاهد خاموشی چراغ کارخانه‌ها هستیم

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به مشکلات تولید و سخت‌گیری بانک‌ها گفت: روزی نیست که خبر تعطیلی کارخانه‌ای را نشنوم و این در حالی است که سخت‌گیری بانک‌ها در حوزه ارائه تسهیلات بسیار زیاد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی شامگاه دوشنبه در جمع فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی اصفهان، با اشاره به تشکیل شورای اشتغال به ریاست رییسجمهور افزود: در این جلسه مطالبی را مطرح کردند که بعد از گذشت چند روز، از سوی وزیر کار به واحدهای مربوطه ابلاغ شد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: در شرایطی دم از تولید می‌زنیم که هنوز به صورت میلیاردی کالای قاچاق وارد کشور می‌شود و به عنوان مثال در حوزه نساجی میلیون‌ها "پتو" به صورت رسمی وارد می‌شود و این در حالی است که توان تولید چنین محصولاتی را داریم.

سهل‌آبادی با اشاره به اینکه بانک‌ها همکاری لازم را با تولیدکنندگان ندارند، افزود: سال گذشته شاهد سخت‌گیری شدید یکی از بانک‌ها بودیم که به بهانه بدهی، تمامی اموال یک خانم مصادره شد و هیچ‌چیز برای وی باقی نماند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به مشکلات فعالان اقتصادی در تعامل با تأمین اجتماعی گفت: تأمین اجتماعی نباید تا جایی پیش برود که فعالیت یک برند تولیدی را توقیف و از تمدید دفترچه بیمه کارگران آن جلوگیری کند.

سهل‌آبادی با اشاره به واکنش استاندار به این اتفاق تأکید کرد: باید برای این‌گونه رفتارهایی که بانک‌ها و سازمان تأمین اجتماعی در شرایط دشوار رکود با فعالان اقتصادی دارند راهکاری اندیشیده شود.  

وی درباره اثرات منفی نوسانات نرخ ارز نیز اظهار کرد: ما نمی‌دانیم با چه فکر و امنیتی باید به استانداردهای مورد نیاز مدیران دولتی برسیم در حالی که نرخ ارز، ساعتی تغییر می‌کند و ثبات و امنیتی در اقتصاد مشاهده نمی‌کنیم.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان همچنین خواستار رفع مشکلات کشاورزان شرق اصفهان شد و تأکید کرد: باید با استفاده از فناوری‌های نوین میزان مصرف آب را کاهش داد و مدیریت توزیع آب را نیز اصلاح کرد.

کد خبر 339388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.