۴۲ پارکینگ برای ایام نوروز فعال است/ اطلاع رسانی وضعیت ترافیک به مسافران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: 42 پارکینگ در سطح شهر اصفهان در ایام نوروز آماده سرویس‌دهی به شهروندان و مسافران نوروزی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علیرضا صلواتی به تشریح برنامه‌های این معاونت در ایام پایانی سال و نوروز پرداخت و اظهارکرد: ۴۲ پارکینگ سطح شهر اصفهان در ایام نوروز سال ۹۷ با ظرفیت ۷ هزار و ۵۰۰ خودرو آماده خدمت رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی است.  

وی افزود: در طول سال به خصوص ایام نوروز بر کیفیت خدمات و قیمت پارکینگ ها نظارت جدی خواهد شد.  

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه پیام‌های ترافیکی ایام نوروز از طریق مراکز رسانه‌ای روابط عمومی شهرداری به شهروندان و گردشگران اعلام می‌شود، اضافه کرد: صدای شهر و سیمای شهر در برنامه "اینجا اصفهان" وضعیت ترافیک و معرفی پارکینگ‌ها را به مسافران و شهروندان اطلاع رسانی می کنند، همچنین این موارد از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های رسمی شهرداری اصفهان در فضای مجازی نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

فعالیت ناوگان اتوبوسرانی با تمام ظرفیت 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به تشکیل ستاد ناوگان اتوبوسرانی در ایام نوروز خاطرنشان کرد: ناوگان اتوبوسرانی از ۲۵ تا ۳۰ اسفند ماه سال جاری با تمام ظرفیت تا ساعت ۲۲ فعال است، فعال بودن این ناوگان در این مدت به منظور افزایش توان سرویس دهی در ایام پایانی سال به خصوص در خیابان های منتهی به مراکز خرید و به منظور رفاه بیشتر شهروندان در دستور کار قرار دارد.  

وی با بیان اینکه از تاریخ ۲۰ تا ۲۹ اسفند ماه سال جاری زمان سرویس دهی بخشی از ناوگان اتوبوسرانی خطوط منتهی به مراکز خرید و خیابان های اصلی شهر تا ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه و از میادین اصلی تا ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه خواهد بود، ادامه داد: در این مدت بخشی از ناوگان اتوبوسرانی به صورت فوق العاده در مسیرهای اصلی مشغول به کار خواهند بود. 

به کارگیری روزانه ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در ایام نوروز 

صلواتی با بیان اینکه در روز ۲۹ اسفند با توجه به افزایش حجم مسافران ورودی به شهر، تمام ناوگان دولتی و خصوصی در خطوط فعال است، ادامه داد: اطلاع رسانی مربوط به نرخ های سفر، همچنین مسیرها، نقشه خطوط و زمانبندی تردد ناوگان طی ایام نوروز در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.  

وی اضافه کرد: سرویس‌دهی به تورهای مختلف، نظارت مستمر بر ناوگان فعال خطوط، فعال بودن روزانه حدود ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در ایام تعطیلات نوروز و سرویس‌دهی ویژه به آرامستان باغ رضوان و گلستان شهدا به خصوص در روزهای پایانی سال و نخستین روز سال و استقرار اتوبوس در باغ فدک به منظور تردد گردشگران به نقاط تاریخی و مرکز شهر، از دیگر برنامه های نوروزی این معاونت در بخش ناوگان اتوبوسرانی است.

ستاد معاینه فنی همه روزه بدون تعطیلی

صلواتی ادامه داد: در مراکز گردشگری همچون میدان امام (ره)، تله کابین صفه، شهر رؤیاها، تله سیژ ناژوان و... در قالب ۱۵ ایستگاه تاکسی از سوی سازمان تاکسیرانی مستقر خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو تحت نظارت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری در ایام نوروز گفت: در ایام نوروز دو مرکز معاینه فنی جی در خیابان همدانیان و خیابان فرزانگان فعالیت داشته و خدمات لازم را از ۲۸ اسفند ماه تا ۱۲ فروردین ماه به شهروندان ارایه می دهند.   

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: در این ایام ستاد معاینه فنی همه روزه بدون تعطیلی و در ساعات اداری آماده پاسخگویی به شهروندان است، همچنین مرکز معاینه فنی جی مستقر در پایانه مسافربری جی به غیر از روز اول فروردین سال ۹۷، همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ آماده ارایه خدمات به مسافران است.

مسافران به صورت آنلاین از اطلاعات سفر با خبر شوند

وی به برنامه‌های سازمان پایانه‌های شهر اصفهان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: هتل‌های کاوه و صفه برای پذیرایی مسافران آمادگی کامل دارند.

وی با بیان این مطلب که مسافران و شهروندان می‌توانند برای خرید بلیت به صورت غیرحضوری از طریق سایت www.payaneha.com و www.payaneh.ir  اقدام کنند، اظهار کرد: پایانه‌های مسافربری پنجگانه شهر اصفهان با داشتن امکاناتی از قبیل مسجد، حمام، اتاق مادر و کودک، وسایل حرکت درمانی، رستوران و انواع غرفه‌های سوغات آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

صلواتی ادامه داد: مسافران و شهروندان با استفاده از سامانه سنا به صورت آنلاین می‌توانند اطلاعات سفر، مقصد و ساعت حرکت خود را مشاهده کنند.  

وی عنوان کرد: پایانه های پنجگانه شهرداری اصفهان از ساعت پنج صبح تا نیمه شب آماده سرویس دهی به مسافران و شهروندان است و شهروندان می‌توانند برای پاسخ سؤالات خود با پایانه کاوه به شماره ۳۴۳۵۸۸۸۰، پایانه صفه به شماره ۵۶-۳۶۷۳۲۷۵۰، پایانه زاینده‌رود به شماره ۳۷۸۶۰۵۲۹ و پایانه جی به شماره ۳۵۲۱۱۰۰۳ تماس حاصل کنند.   

کد خبر 339359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.