لایحه افزایش نرخ تاکسی و اتوبوس ارایه نشده است

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هنوز لایحه‌ای از سوی شهرداری در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس به شورا ارایه نشده است.

فتح‌الله معین در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هزینه‌های ایمن سازی شهر اصفهان در بودجه سال ۹۷ بیش از دو برابر بودجه سال ۹۶ است، اظهار کرد: از این رو به منظور ایجاد امکانات لازم برای ایمنی شهر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: علاوه بر اعتبار تخصیص یافته برای تجهیز ایستگاه‌های سازمان آتش‌نشانی اعتبار دیگری نیز به منظور به روز رسانی اطلاعات امدادگران آتش‌نشانی اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه بر اساس مصوبه شورا تمام ساختمان‌هایی که نسبت به دریافت پروانه بهره‌برداری اقدام می‌کنند باید ایمن‌سازی شده باشند، تصریح کرد: در صورت هرگونه تخلف شهرداری پرونده ساختمان را به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع می‌دهد.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از ایمن‌سازی شهر به عهده مالکان است، افزود: برای این امر سازمان نظام مهندسی از مباحثی که در طراحی ساختمان مورد تاکید قرار داده، مبحث مربوط به ایمنی ساختمان است و این موضوع از طرف شهرداری نیز نظارت و پیگیری می‌شود همچنین هیچ یک از ساختمان‌ها بدون داشتن این تجهیزات و پیش‌بینی آن در نقشه‌های ساختمانی و همچنین تعهد ناظرین برق و تاسیسات ساختمان، پروانه مربوطه از طرف شهرداری صادر نخواهد شد.

معین همچنین در خصوص ارایه لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در شهر اصفهان اظهار کرد: تاکنون از سوی شهرداری لایحه‌ای در این خصوص ارایه نشده است.

سازمان گردشگری در شهرداری اصفهان راه‌اندازی نمی‌شود

وی  همچنین در خصوص اظهار نظر یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان درخصوص راه‌اندازی سازمان گردشگری در شهرداری اصفهان نیز گفت: در شورای چهارم طرح ایجاد سازمان گردشگری به استانداری و وزارت کشور ارجاع شد که این طرح به دلیل وجود سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با شرح وظایف مشخص، عدم تعریف فعالیت شهرداری در حوزه گردشگری در شرح وظایف اولیه‌اش و همچنین مصوبه وزارت کشور در خصوص محدودسازی سازمان‌های تابعه شهرداری‌ها با ایجاد سازمان گردشگری موافقت نشد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سازمانی به نام گردشگری در شهرداری اصفهان راه‌اندازی نمی‌شود، افزود: شورای شهر و شهرداری اصفهان برای توسعه گردشگری با استفاده از ظرفیت سازمان‌هایی مانند سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در راستای انجام خدمات مورد نیاز گردشگران فعال است.

کد خبر 339331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.