تمهیدات آتش‌نشانی برای چهارشنبه سوری

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان گفت: همزمان با شب "چهارشنبه سوری" برای پیشگیری از حوادث، ماموران آتش نشانی در سطح شهر اصفهان و نقاط پرتردد مستقر می‌شوند.

بهزاد بزرگزاد در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته، ماموران آتش‌نشانی در شب آخرین چهارشنبه سال در آماده باش کامل قرار دارند.

وی با بیان اینکه گشت موتورسوارها و خودروهای آتش‌نشانی در سطح شهر مستقر می‌شوند، گفت: افسران کشیک و روسا در ایستگاههای آتش‌نشانی و گشت موتورسوران و حدود ۱۷ الی ۲۰ خودرو آتش نشانی در سطح شهر مستقر هستند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: سنین آسیب زا در آخرین شب چهارشنبه سال بیشتر بین ۱۱تا ۱۷ سال هستند، بنابراین والدین باید حرکات مشکوک فرزندان خود را برای جلوگیری از حوادث ناگوار کنترل کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان باید برای روشن کردن آتش نکات ایمنی را رعایت کنند، اظهار کرد: از سوزاندن وسایل یا مواد غیرمتعارف مانند کپسول گاز، لاستیک و آمپول و استفاده از مواد آتش‌زا نظیر بنزین، الکل، کاربیت و مانند آن خودداری کنید، همچنین باید از برپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی پست های برق یا ایستگاههای تقلیل فشار گاز و پارکینگ های عمومی، درختان و ... پرهیز شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه خانواده ها باید نکات ایمنی را به فرزندان خود آموزش دهند، گفت: از رنگ فروش ها نیز درخواست می شود که تا در صورت تقاضا برای خرید مواد شیمیایی از فروش آن به نوجوانان و جوانان خودداری کنند.

بزرگزاد با بیان اینکه افراد از ساختن ترقه‌ها و بمب‌های دستی  به طور جدی خودداری کنند، چون خسارات آن  قابل جبران نیست، افزود: صدای ناهنجار ترقه‌ها می‌تواند تاثیرات ناگواری برای بیماران قلبی و بانوان باردارو ... به وجود آورد از این رو شهروندان باید مراقب باشند تا اسباب آزار دیگران را فراهم نکنند.

کد خبر 339324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.