۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
تغییر نسبت جمعیتی شهرضا

شهرضا – رییس اداره ثبت احوال شهرضا گفت: مقایسه آمار ولادت، ازدواج و طلاق شهرضا در ۱۱ ماه امسال با مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد، نسبت جمعیتی شهرضا در حال تغییر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علیرضا صدری شامگاه یکشنبه در شورای ثبت وقایع حیاتی این شهرستان از کاهش ۲۱.۷۴ درصدی آمار ازدواج در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در ۱۱ ماه امسال تعداد ۱۱۹۵ فقره ازدواج در شهرضا به ثبت رسیده است در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۴۸۱ مورد بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۲.۱ درصدی آمار وفات تصریح کرد: از ابتدا امسال تا پایان بهمن‌ماه ۸۲۱ فقره وفات در شهرستان ثبت شده است که این تعداد در مدت زمان مشابه سال گذشته ۷۳۳ مورد بوده است.

رییس اداره ثبت احوال شهرضا با بیان اینکه در ۱۱ ماه سال گذشته ۲۳۴۶ مورد ولادت در شهرستان ثبت شده است، گفت: این تعداد با ۵.۵۸ درصد کاهش به ۲۲۱۵ مورد در سال جاری رسیده است.

صدری با اشاره به آمار وقایع حیاتی در استان اصفهان، اظهار کرد: از ابتدا امسال تا پایان بهمن‌ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، در استان آمار ولادت ۳.۴۰ درصد و آمار ازدواج ۱۶.۲۵ درصد کاهش و آمار وفات ۱.۲۹ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: کاهش آمار ولادت در هر جامعه، عواقبی همچون افزایش آمار وفات و کاهش آمار ازدواج به دنبال دارد، بنابراین باید برای حفظ تعادل جمعیتی، تدابیر علمی اتخاذ شود.

رییس اداره ثبت احوال شهرضا با بیان اینکه سیر نزولی آمار ازدواج در شهرستان در شش‌ماه دوم امسال افزایش بیشتری داشته است، گفت: آمار ازدواج شهرستان از ابتدای مهرماه تا پایان بهمن‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۴.۶۶ درصد کاهش داشته است.

صدری با بیان اینکه در گذشته معضلات اقتصادی مهمترین دلیل کاهش آمار ازدواج شناخته می‌شد، تصریح کرد: در شرایط فعلی بی‌رغبتی جوانان به ازدواج، ترس آنان از طلاق و عدم وجود انگیزه کافی برای تشکیل خانواده، دلایل اصلی این مسئله هستند.

وی ادامه داد: ترس از طلاق از سال ۹۱ در تحلیل‌های آماری مطرح شد و در سال ۹۵ به بالاترین میزان خود رسید.

رییس اداره ثبت احوال شهرضا با بیان اینکه در سال های گذشته بیشتر طلاق‌ها در سال‌های نخست زندگی و دوران عقد واقع می‌شد، گفت: در حال حاضر آمار متارکه زوجینی که بیش از ۱۵ سال سابقه زندگی مشترک دارند، در حال افزایش است.

صدری از بین رفتن ارزش‌های اخلاقی را از دیگر علل کاهش آمار ازدواج دانست و افزود: متأسفانه شاهد بروز هم‌خانگی و انحرافات اخلاقی هستیم.

کد خبر 339303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.