حق عدم کشت کشاورزان شرق به طور کامل پرداخت شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با اقدامات پیش بینی شده در طرح مصوب سال آینده، برای کشت پاییزه کشاورزان، آب در رودخانه جاری شده و موجب خشنودی آنها فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به افزایش جمعیت شهر اصفهان طی چهار دهه اخیر اظهار کرد: شهر اصفهان که از دیربازبه عنوان یکی ازمراکز مهم جمعیتی درایران شناخته شده است در سال های اخیربه خصوص پس از آغاز جنگ تحمیلی با افزایش جمعیت و رشد مهاجرت زیادی مواجه شده و ساکنین زیادی را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: پیدایش شهرهای جدیدی چون شاهین شهر، فولاد شهر و بهارستان در اطراف اصفهان به واسطه افزایش مهاجرت و نیز توسعه صنایع بزرگ و مهمی مانند ذوب آهن، فولاد مبارکه و سیمان اصفهان، امروز این شهر را به یک کلانشهر بزرگ در مرکز کشور تبدیل کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه رشد ترافیک در این کلانشهر در سال های اخیر به گونه‌ای بوده که موارد پیش‌بینی شده در طرح جامع مطالعه شده و در سال ۱۳۶۶، شش سال زودتر از سال افق طرح ( ۱۳۸۵) یعنی در سال ۱۳۷۹ به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: این مطلب نشان دهنده رشد سریع و بیش از حد انتظار در اصفهان بوده و لزوم پیش بینی و توسعه هر چه سریعتر زیربناهای حمل ونقل در این کلانشهر  را نشان می دهد.

زندآور با بیان اینکه احداث رینگ حفاظتی در اطراف شهر اصفهان یکی از طرح‌هایی است که به منظور رفع مشکلات موجود ترافیک اصفهان و جلوگیری از پیشرفت آن در کلانشهر اصفهان مد نظر قرار گرفته است، گفت: با افزایش جمعیت وسایل نقلیه درون شهری و ترافیک سراسری بین استانی با توجه به مرکزیت استان، توسعه رو به رشد صنعتی و کشاورزی منطقه، رشد صادرات و واردات و اشباع شدن ترافیک در برخی از خیابان‌های درون شهر و... احداث این رینگ حفاظتی بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه مطالعات مرحله اول راه اندازی رینگ حفاظتی شهر اصفهان در سال ۸۷ و مرحله دوم آن در سال ۸۸ و بازنگری طرح در سال ۹۵ انجام شده است، اظهار کرد: این در حالی است که این طرح همچنان با مشکلاتی مانند تامین اعتبارات ضروری، تامین معوض ملکی و عبور از اراضی راه از جمله مشکلات اجرای آن به شمار می‌روند.

تسهیلات امنیتی و تفریحی در ایام نوروز فراهم شود

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه یکی از موارد بسیار مهم در تعطیلات نوروزی را وجود و حضور گردشگران در شهر تاریخی اصفهان دانست و گفت: در این راستا از اقدامات و تلاش های ستاد نوروزی شهرداری و معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان قدردانی می کنم اما با توجه به اینکه رودخانه زاینده‌رود خشک است باید جذابیت‌های دیگر شهر مورد توجه قرار گیرد تا گردشگران جدای از بازدید آثار تاریخی از دیگر امکانات تفریحی و گردشگری شهر و پارک‌ها استفاده کنند تا روزهای بیشتری در اصفهان بمانند چرا که وجود مسافران نوروزی در شهر در رونق اقتصادی کسبه نقش بسزایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اسکان مسافرین نوروزی در مدارس، پارک فدک و یا منازل استیجاری کم هزینه است و مسافران بیشتر تمایل به اسکان در این اماکن دارند، افزود: از این رو ضروری است که امنیت لازم این اماکن در دستور کار قرار گیرد تا بدون هیچ حادثه‌ای خانواده‌های مسافران اوقات خود را بگذارانند و از امکانات بهره‌مند شوند.

زندآور گفت: برای اسکان موقت مسافران در ایام تعطیلات نوروزی و ایام دیگر سال پیشنهاد می شود در باغ فدک سوئیت های کوچک با متراژ ۵۰ تا ۷۰ متری ساخته شود تا در طول سال هم مسافران بتوانند با اطمینان خاطر بیشتری در این مکان اسکان پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت شهر در زمان تعطیلات نوروزی اهمیت بسزایی دارد، اضافه کرد: ضمن تشکر از اقدامات و فعالیت‌های دستگاه های امنیتی و انتظامی از این نهادها می خواهیم با پیش‌بینی‌های لازم، امنیت محلات مختلف را تامین کنند تا شهروندانی که از اصفهان به مسافرت می‌روند خیالشان از جانب اموال و منازلشان راحت باشد.

آب کشت پاییزه سال ۹۷ کشاورزان شرق اصفهان تامین شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین به تجمعات اخیر کشاورزان شرق اصفهان در اعتراض به  عدم پرداخت حق‌آبه و خسارات ناشی از خشکسالی اشاره کرد و گفت: خواسته کشاورزان بحق است و  از استاندار اصفهان که به این خواسته بحق کشاورزان اهمیت داده و در چند ماه گذشته که از حضورشان در استان طبق گزارشی که در صدا و سیما ارائه کردند فعالیت های بسیار خوب و ارزشمندی در قالب طرحی چند صفحه‌ای به تصویب هیئت دولت رسانده‌اند و با اجرای آن و استفاده بهینه از آب پساب اشتغال درست و اصولی۱۱ هزار نفر را تضمین کرده اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی افزود: عاجزانه درخواست دارم به کشاورزان سختکوش به دلیل عدم کشت حق قانونی به صورت ریالی تا قبل از پایان سال پرداخت شود تا کشاورزان آبرومند در شروع سال جدید مقابل زن و فرزند خود خجالت نکشند.

زندآور اظهار کرد: از خویشتنداری کشاورزان نیز قدردانی می‌کنم که با سعه صدر لازم شرایط مناسب را برای استاندار اصفهان فراهم آورده تا با اقدامات پیش بینی شده در طرح مصوب سال آینده، برای کشت پاییزه، آب در رودخانه جاری شده وموجب خشنودی آنها شود.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان بدانند مسئولان استان به خصوص استاندار و رییس جمهور تدبیر و امید تمام هم و غمشان تامین آب کشاورزان سخت کوش شرق اصفهان است و همه امکانات، اعتبار و لوازم کار تدارک دیده شده که این امر مهم تحقق یابد.

کد خبر 339265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.