داعیه‌داران ایمنی، نا ایمن هستند

مدیرعامل شرکت اتوبوس‌رانی شهرداری اصفهان گفت: از سال ۹۰ الی ۹۶ سه نفر از رانندگان پایانه‌های مسافربری درون‌شهری کشته شدند و امسال نیز بیش از چند نفر مجروح شده اند این در حالی است که خود ما داعیه‌دار ایمنی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت افتخاری صبح امروز (یکشنبه) در مراسم معرفی و تقدیر از منتخبان اولین جشنواره استانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای استان اصفهان اظهار کرد: از سال ۹۰ الی ۹۶ سه نفر از رانندگان پایانه‌های مسافربری درون‌شهری کشته شدند و امسال نیز بیش از چند نفر مجروح شده اند این در حالی است که خود ما داعیه‌دار ایمنی هستیم.

وی افزود: متأسفانه لباس‌های مردم تیره است و این خود عامل مهمی در بروز حوادث رانندگی است، این موضوع در مورد لباس‌های فرم مدارس هم رعایت نمی‌شود در صورتی که با یک شبرنگ ساده این معضل حل می‌شود.

مدیرعامل شرکت اتوبوس‌رانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: به دلیل مشکلات فرهنگی شهرها، قوانین راهنمایی و رانندگی به‌درستی رعایت نمی‌شود و شاهد رفتارهای تجاوزکارانه هستیم.

افتخاری با اشاره به اینکه باید نمودار خطی کشتار جاده‌ای کاهش یابد، افزود: آمار مرگ و میر حوادث جاده‌ای از ۲۷ هزار نفر در ۱۰ سال قبل، به ۱۶ هزار نفر رسیده اما اگر با همین "دست‌فرمان" پیش برویم به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

وی، پلیس و رانندگان را مبصران خیابان‌ها دانست و تصریح کرد: جان بسیاری از افراد در دست ماست و رانندگان جامعه نقش مهمی در حفظ جان مردم ‌دارند.

همچنین، معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: وضعیت تصادفات و تخلفات مناسب نیست و ایران با فرهنگ غنی خود نباید شاهد این تخلفات باشد.

وی با بیان اینکه خطای انسانی عامل ۷۰ درصد تصادفات است و این موضوع با فرهنگ‌سازی حل می‌شود، افزود: مطالعات انجام شده نشان می‌دهد اکثر افرادی که دچار حادثه شدند جوان بودند.

کد خبر 339245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.