هنر و استعداد زنان ایرانی را معرفی می‌کنیم

شهرضا - عضو فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست ویژه نمایندگان پارلمان‌ها در حاشیه اجلاس شصت و دوم کمیسیون مقام زن، هنر و استعداد زنان ایرانی را به جهانیان معرفی خواهیم کرد.

سمیه محمودی پیش از سفر به نیویورک برای شرکت در نشست ویژه نمایندگان پارلمان‌ها در حاشیه اجلاس شصت و دوم کمیسیون مقام زن، در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اظهار کرد: این نشست، در واقع کنفرانسی بین المللی درباره مقام زن است که هر سال در شهر نیویورک آمریکا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال در این اجلاس به همراه دو نماینده دیگر مجلس شورای اسلامی، نمایندگانی از سوی دولت و زنان فعال عضو NGOهای زنان، شرکت خواهیم کرد.

عضو فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی گفت: نشست جهانی مقام زن امسال با موضوع زنان و دختران روستایی برگزار می‌شود که هیئت ایرانی نیز مقالاتی در سه عنوان در آن قرائت خواهند کرد.

محمودی اضافه کرد: «کاهش اثرات تغییرات اقلیمی بر زنان و دختران روستایی» عنوان مقاله‌ای است که قرائت خواهم کرد، همچنین دو مقاله دیگر با عناوین «شنیده شدن صدای زنان و دختران روستایی» و «تبعیض نسبت به زنان و دختران روستایی» از سوی نمایندگان ایرانی، در این اجلاس قرائت می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف سفر هیئت ایرانی به این نشست جهانی آن است که صدای زنان ایرانی را در مجامع جهانی مطرح و مواضع جمهوری اسلامی درباره مقام زن را، تشریح و تبیین کنیم.

عضو فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی گفت: در حاشیه این نشست، جلساتی با نمایندگان مختلف مجالس جهان نیز خواهیم داشت.

محمودی اظهار کرد: مسئله زنان و دختران روستایی، موضوعی جهانی است که به همراه مسائلی همچون خالی شدن روستاها از جمعیت و تغییر الگوی زندگی، ذهن سیاست‌مداران و رهبران همه کشورهای جهان را به خود مشغول کرده است، تا جایی که موضوع یکی از مهمترین نشست‌های جهانی، به آن اختصاص یافته است.

به گزارش ایمنا، نشست ویژه نمایندگان پارلمان‌ها در حاشیه اجلاس شصت و دوم کمیسیون مقام زن، از ۱۳ مارس ۲۰۱۸ در مقر دائم سازمان ملل، آغاز می‌شود.

کد خبر 339222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.