اجرای طرح "آتش سرد" در جاده‌های اصفهان/ روغن‌های زیتون تقلبی کشف شد

اجرای طرح "آتش سرد" در جاده‌های استان در ایام نوروز و کشف روغن‌های زیتون تقلبی در اصفهان از مهم‌ترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی، فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: تحقیقات کارشناسان پلیس راه فرماندهی انتظامی استان در خصوص علل و عوامل وقوع تصادفات مرگبار به ویژه در ایام نوروز نشان داد، بیشتر واژگونی خودروها شب ها در گردنه ها و پیچ ها رخ می دهد.

فرمانده انتظامی استان گفت: رانندگان در ساعات شب که دید کافی وجود ندارد به دلیل سرعت زیاد و عدم توجه به جلو، پیچ های خطرناک را ندیده و به همین دلیل خودروی آنها از جاده منحرف و دچار واژگونی شده و همین عامل به کشته و مجروح شدن بسیاری از هموطنانمان منجر می شد.

وی افزود: به همین دلیل پلیس راه استان همواره برای هشدار سازی رانندگان و جلوگیری از وقوع این گونه حوادث طی سال های گذشته از روش های گوناگونی استفاده می کرد که این روش ها بیشتر سنتی بودند ولی امسال با ابتکاری ویژه برای اولین بار در کشور طرح "آتش سرد" توسط کارشناسان این پلیس طراحی شد که به یاری خداوند متعال اجرای این طرح در نوروز ۹۷ عملیاتی خواهد شد.

سردار معصوم بیگی با اشاره به مزایای این طرح گفت: در گذشته برای هشدارسازی رانندگان از روش آتش زدن لاستیک،چوب و ... استفاده می شد اما دستگاه "آتش سرد" که به دست کارشناسان پلیس راه استان طراحی و تولید شده ، نوعی آتش مصنوعی است و هیچ گونه آلودگی ایجاد نمی کند و ضرری و زیانی هم برای طبیعت ندارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: قدرت نمایش آتش این دستگاه به گونه‌ای است که رانندگان از فاصله ۲ تا ۳ کیلومتری قادر به مشاهده نور آن هستند و با جلب توجه به سمت آن متوجه منطقه خطر شده و سرعت خودروی خود را کاهش می‌دهند که همین امر می‌تواند از بروز حوادث ناگوار برای آنان جلوگیری کند.

این مقام ارشد انتظامی استان خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی و هماهنگی های صورت گرفته تعداد ۳۰ عدد از این دستگاه آماده شده و قرار است در ۳۰ نقطه پرتصادف جاده های استان که مورد شناسایی قرار گرفته مورد استفاده قرار گیرد.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه پلیس اصفهان تدارک ویژه ای برای تامین امنیت و آرامش مسافران نوروزی اندیشیده گفت: نیروی انتظامی همگام با دیگر نهادها و دستگاه های استان تمام تلاش خود را بکار بسته تا انشاء الله میهمانان نوروزی سفری خوب و خوشی به استان زیبا و پرجاذبه اصفهان داشته و با امنیت کامل هم به منازل و مقاصد خود بازگردند.

انهدام باند تولید روغن زیتون‌های تقلبی در اصفهان

سرهنگ محمد حسن اسماعیلی، سرپرست پلیس امنیت عمومی استان اصفهان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه عده ای در قالب ۲کارگاه غیر مجاز اقدام به تولید و بسته بندی روغن های تقلبی و غیر بهداشتی می کنند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع با هماهنگی مقام قضائی به همراه کارشناسان اداره غذا و دارو از کارگاه های مذکور بازدید به عمل آوردند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در این عملیات تعداد دو عدد گالن ۲۰ لیتر و یک بشکه ۲۲۰ لیتری روغن سوخته به همراه تعداد ۲۵۶ بطری روغن زیتون ۴۰۰ گرمی، تعداد ۴۱ بطری روغن سویا، مقدار ۲۰ کیلوگرم روغن زیتون، تعداد ۱۶۴ عدد حلب روغن مایع ۱۷ کیلویی سویا، ۴ هزار و ۲۶۰ عدد کارتن خالی مخصوص بسته بندی روغن های غیر بهداشتی، ۶ هزار و ۴۰ بطری خالی آماده برای پر کردن روغن غیر مجاز کشف شد.

سرهنگ اسماعیلی همچنین از کشف ۸ هزار بطری خالی روغن زیتون با برند تقلبی، ۶۰عدد برچسب تبلیغ برای نصب بر روی بطری روغن، یک دستگاه مهر کنترل شده مواد غذایی، ۱۲ مهر بسته بندی شده مواد غذایی، یک دستگاه تاریخ زن به همراه رول مربوطه، ۲ عدد رول جهت پلمب بطری های روغن و یک دستگاه سشوار برای پلمب درب های بطری روغن خبر داد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این عملیات ۳ نفر متهم اصلی پرونده دستگیر و هر دو کارگاه غیر مجاز با حکم مقام قضائی پلمب شدند.

واژگونی پژو۴۰۵ با ۲ کشته و ۲ مجروح دراردستان

سرهنگ جهانگیر کریمی، معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران پلیس راه "اردستان" از واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در این محور مطلع و جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی ۲ نفر از سرنشینان پژو فوت و ۲ سرنشین دیگر خودرو نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

این مقام انتظامی افزود: علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان عدم توجه به جلو توسط راننده اعلام شده است.

انهدام باند میلیاردی سارقان منزل و کشف ۴ دستگاه خودروی مسروقه

سرهنگ "ستار خسروی ، رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت منزل در غرب شهر اصفهان،بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز و با انجام یک سری اقدامات تخصصی موفق به شناسایی ۲ سارق حرفه ای منزل شدند و با طرح ریزی در یک عملیات منسجم با هماهنگی قضائی هر ۲سارق رادستگیر کردند.

این مقام انتظامی گفت: متهمان در تحقیقات بعمل آمده به سرقت ۳ میلیارد ریال اموال از منازل شهروندان اعتراف کردند.

سرهنگ خسروی با اشاره به اینکه ۴ دستگاه خودروی مسروقه نیز در این عملیات کشف شد افزود: مالباختگان مورد شناسائی قرار گرفتند و متهمان پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

توقیف کامیون هوو با ۶ میلیارد ریال لوازم خانگی قاچاق

سرهنگ محمد حسین بابا کلانی، فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید "امامی" شهرستان "شهرضا" حین نظارت و کنترل مدارک و محموله خودروهای عبوری یک دستگاه کامیون کشنده "هوو" را جهت بررسی متوقف کردند.

وی ادامه داد: این خودرو حامل یک هزار و ۲۳ کارتن انواع لوازم خانگی خارجی بود که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد.

سرهنگ بابا کلانی با اشاره به توقیف خودرو و دستگیری راننده در این رابطه ،بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۶ میلیارد ریال اعلام شده است .

کشف بیش از ۱۰ هزار مواد محترقه در سمیرم

سرهنگ سهراب قرقانی، فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم گفت : طرح بازرسی از صنوف و برخورد با واحد های صنفی متخلف در شهرستان سمیرم اجرا شد.

وی افزود: در بازرسی از ۳ واحد صنفی تعداد ۱۰ هزار و ۸۵۰ عدد مواد محترقه غیر مجاز کشف شد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

کشف ۱۵ هزار نخ سیگار قاچاق در گلپایگان

سرهنگ حسین بساطی، فرمانده انتظامی گلپایگان گفت:ماموران پلیس آگاهی شهرستان گلپایگان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو تویوتا مشکوک و بلافاصله اقدام به توقیف آن کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد ۱۵ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ افشاری ادامه داد: طبق نظر کارشناسان ارزش سیگارهای کشف شده ۱۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

این مقام مسئول در پایان با تاکید بر این موضوع که قاچاق کالا تخریب اقتصاد داخلی است تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

تصادفات جاده ای روز گذشته اصفهان ۴ کشته و ۷ مجروح برجای گذاشت

سرهنگ حسین پورقیصری، رییس پلیس راه استان اصفهان افزود : متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ تصادف منجر به فوت در جاده‌های استان اصفهان اتفاق افتاد که ۴ هموطن جان خود را از دست دادند و ۷ فرد دیگر به شدت مجروح شدند.

وی افزود: در محور "برزک" شهرستان "کاشان" یک سورای پراید به علت انحراف به چپ با یک پژو و یک هیوندای برخورد کرد که راننده آن فوت و ۳ سرنشین اش مجروح شدند.

پورقیصری ادامه داد: همچنین در محور"اردهال" یک سواری رنو با یک سواری فائو تصادف کرده بود که راننده رنو فوت و ۲ سرنشین فائو مجروح شدند.

رئیس پلیس راه اصفهان بیان داشت : در اتوبان "آزادگان" شهرستان شاهین شهر یک سواری پژوبه علت عدم رعایت حق تقدم با یک سواری پراید برخورد کرد که راننده پژو فوت و ۲ سرنشین پراید مجروح شدند.

سرهنگ پورقیصری در پایان از خروج از جاده یک سواری پژو در محور"اصفهان-نائین" به علت تخطی از سرعت مطمئنه و فوت راننده آن خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و شروع مسافرت های نورزی از عموم رانندگان تقاضا میشود از عجله و شتاب در رانندگی بپرهیزند ، هنگامی که احساس خستگی و خواب آلودگی دارند در مکانی امن توقف و پس از رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازند تا انشاءالله امسال شاهد کاهش چشمگیر حوادث و تلفات جاده ای باشیم.

کد خبر 339204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.