توان مدیریتی زنان برتر از مردان است

استاندار اصفهان گفت: زنان از نظر توان مدیریتی از مردان برترند و تعادل منطقی بین نقش تربیتی و مبنایی و نقش اجتماعی خود برقرار می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مهرعلیزاده بعد از ظهر شنبه در همایش منزلت زن و تحکیم خانواده ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا ( س) اظهار کرد: زنان باید با الگوگیری از این بانوی گرامی بتوانند شخصیتی برجسته و اثرگذار از چهره یک زن را به دیگر زنان عالم نشان دهند.

 وی با اشاره به اینکه زنان نیمی از جامعه هستند، افزود: اما این نیم جمعیت نیمه موثر و تاثیرگذار جامعه است چرا که این قشر ظرفیت اثرگذاری بالایی در ساختن آینده دارند.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه نقش مادر در مقایسه با یک پدر به شدت ببشتر و مهم‌تر است، اظهار کرد: مفاهیم والای انسانی که در تربیت و آفرینش یک فرزند مطرح است همگی توسط مادران اجرایی می شود.

مهرعلیزاده با بیان اینکه سلامت خانم‌ها در محیط اداری صدها برابر مردان است، تصریح کرد: چرا نباید از زنان در جایگاه‌های حساس مدیریتی استفاده شود، ما هیچ وقت نمی‌توانیم بگوییم ظرفیت خانم‌ها کمتر از مردان است بلکه اساسی‌ترین مدیریت بشری که همان مدیریت خانواده و رشد جامعه است در دست زنان است.

وی با اشاره به اینکه توان مدیریتی زنان برتر از مردان است، گفت: برخی معتقدند زنان باید در خانه بمانند و به تربیت فرزند بپردازند اما اگر باور داریم که این توان مدیریتی زنان برتر از مردان است پس اگر به جایگاه مدیریتی بالا هم برسند توان ایجاد تعادل منطقی بین نقش تربیتی و مبنایی و نقش اجتماعی خود برقرار می‌کند.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه خوشبختانه دولت در این دوره به حضور زنان توجه شده است، افزود: در دوره حاضر اعتقاد بر این است که باید از زنان در جایگاه‌های مدیریتی استفاده کرد که امیدواریم با جدیت و ممارست بدون ناامیدی در اجرای اهداف با سرعت بخشی به نتیجه عالی که به نفع جامعه با مدیریت خانم‌ها باشد برسیم.

گفتمان قرآن درباره زنان گفتمانی شفاف و به دور از ابهام است

نرگس گنجی، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان نیز در این همایش گفت: از مشخصات کلی گفتمان قرآن کریم در خصوص زنان داشتن سه ویژگی شفافیت، عفاف زبانی و عدم جرم انگاری در حوزه زنان است.

گنجی در خصوص ویژگی اول گفتمان قرآن درباره زنان، گفت: مصداق شفافیت در موضوع زنان آیات سوره احزاب ایت که در آن به صراحت از تمام محارم یاد می کند چرا که لحن قرآن درباره زنان لحن تعارفی نیست و شفاف در این باره صحبت کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه قرآن درباره موضوعات زنان نزاکت و عفت زبانی دارد، گفت: خداوند در آیات مختلف که درباره زنان صحبت می کند آنجا که می فرماید روسری ها را بر گریبانها بیندازید هیچ نامی از اندامهای بدن نمی آورد و در اینجا در عین حال که شفافیت هست، پرده دری نیست.

وی در خصوص اینکه زبان قرآن در مورد زنان زبان جرم انگاری نیست، تصریح کرد: به هیچ وجه لحنی که در برخی آیات الاحکام در نورد زنان این لحن تند و قاطع وجود ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان افزود: در تمام آیات الاحکام که خداوند عمل به امری را آورده پس از آن تهدید یا تعزیزی در عذاب دنیوی یا اخروی وجود دارد اما در جاهایی که به زنان توصیه هایی دارد هیچ گاه از لحن تهدید استفاده نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه خداوند در سوره ۵۹ احزاب به بحث حجاب پرداخته است، گفت: این در حالی است که در آیات قبل، از آزار مومنان و تهدید به عذاب آزار دهندگان یاد می کند اما در آیه ۵۹ که حکم حجاب را می آورد در نهایت نرمش و مهربانی صحبت کرده در حالیکه در آیات قبل که در مورد آزار و اذیت است حتی تا حکم تهدید به قتل هم پیش رفته در حالیکه در آیات حجاب که مربوط به زنان است مابین آیات تهدیدکننده، بسیار نرم و لطیف سخن می‌گوید.

کد خبر 339203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.