جلوگیری از فعالیت صندوق‌های قرض الحسنه فاقد مجوز در تیران و کرون

تیران-فرماندار شهرستان تیران و کرون گفت: به منظور ساماندهی فعالیت های مالی و اعتباری و جلوگیری از تخلفات مالی از فعالیت صندوق‌های قرض الحسنه فاقد مجوز در تیران و کرون جلوگیری می‌شود.

علی رحمانی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، با اشاره به ضرورت ساماندهی مراکز مالی و اعتباری اظهار کرد: هرگونه راه اندازی و تاسیس صندوق های قرض الحسنه نیاز به اخذ مجوز از دستگاه های مربوط از جمله بانک ملی مرکزی دارد و از فعالیت موسسه‌هایی که فاقد مجوز هستند، جلوگیری می شود.

وی افزود: به منظور ساماندهی فعالیت‌های مالی و اعتباری و جلوگیری از تخلفات مالی از فعالیت صندوق‌های قرض الحسنه فاقد مجوز در تیران و کرون جلوگیری می شود و برای ادامه فعالیت باید مجوز قانونی اخذ نمایند.

فرماندار شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه در بخش روستایی این شهرستان تعدادی اقدام به راه اندازی قرض الحسنه کرده اند، تصریح کرد: تمامی این قرض الحسنه ها در شهرها و روستاها باید مجوز قانونی کسب کنند و مردم نیز نباید در صندوق های فاقد مجوز پول خود را سپرده گذاری کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت  قرض الحسنه و نیاز به ترویج این فرهنگ باید افراد علاقه‌مند فعالیت در این حوزه نسبت به انجام فرآیند قانونی و اخذ مجوز اقدام و بر اساس قوانین بانکداری فعالیت کنند.

رحمانی یادآورشد: مردم در صورت مشاهده فعالیت چنین صندوق هایی می توانند مراتب را به نیروی انتظامی و یا فرمانداری گزارش کنند تا اینکه وضعیت فعالیت این مراکز بررسی شود.

کد خبر 339175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.