واکنش سخنگوی دولت به تعرض عده‌ای به سفارت ایران در انگلستان

سخنگوی دولت نسبت به تعرض عده‌ای به سفارت کشورمان در لندن واکنش نشان داد و تاکید کرد این موضوع واکنش قاطع جمهوری اسلامی را در پی خواهد داشت.

به گزارش ایمنا محمد باقر نوبخت در حاشیه نخستین روز از سیزدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور ناجا که در مقرر مرکزی پلیس برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره   تعرض به سفارت کشورمان در لندن از سوی عده‌ای  گفت:  همانطور که سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کردند این اقدام به شدت از سوی جمهوری اسلامی ایران تقبیح شد و در حال حاضر نیز همکاران من در وزارت امور خارجه با تمام توان اقدامات را پیگیری خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا عملکرد پلیس لندن در محافظ از سفارت و جلوگیری  از این حادثه مناسب بوده یا خیرگفت: اینکه چند فرد مسلح به صورت غیر قانونی وارد مکانی شوند که از نظر عرف بین المللی باید مورد حمایت آن کشور باشد و بعد از چند ساعت پلیس با آنان برخورد کند نشان می دهند که آنان قوانین را رعایت نکرده‌اند و در این زمینه جمهوری اسلامی واکنش قاطعی خواهد داشت.

نوبخت همچنیناظهار کرد:‌ امروز  به همایش آمده‌ام که از سوی دولت و رییس‌جمهور از انسان های شریفی که در سطح خیابان و در هوای آلوده برای ایمن‌بخشی به معابر درخدمت مردم هستند قدردانی کنم از سوی دولت از نیروی انتظامی تشکر می‌کنم.

وی درباره حمایت‌های دولت از نیروی انتظامی گفت: پلیس برای آن‌که به اهدافش برسد باید از سوی دولت پشتیبانی شود و علی رغم آن‌که ممکن است همه منابع ما تحقق پیدا نکند، اما در تلاش هستیم تا برای تخصیص اعتبارات ناجا با مشکلی روبرو نباشیم.

وی با بیان  این‌که «دولت نمی‌تواند طبق آن‌چه ظرفیت و شایستگی نیروی انتظامی است، عمل کند»، گفت: در تلاشیم که برای سال جاری اعتبارات ناجا و به ویژه اعتبارات جاری را پرداخت کنیم؛تنها دو دستگاه است که ما موظیم این طور رفتار کنیم یکی آموزش  ویکی خدمات مربوط به صندوق‌های بازنشستگی است.

 سخنگوی دولت در ادامه سخنان خود رفت و آمدها و چنین دیدارهایی را پر برکت توصیف کرد و گفت: برای این‌که ناجا بتواند به نحو شایسته‌تری در سال ۹۷ خدمت کند، برابر توافقات صورت گرفته در بودجه ۹۷ پیش‌بینی‌هایی کرده‌ایم و تمام تلاش ما این است که دولت خدمات بهتری در این زمینه ارائه کند.

وضعیت جاده‌ها همچنان با استانداردها فاصله دارد

وی هم‌چنین درباره آخرین وضعیت آزاد راه تهران -شمال اظهار کرد: در حال حاضر جاده‌های هراز، فیروزکوه، کندوان و ... جزو جاده‌هایی است که مسافران می‌توانند از طریق آن به مقصد برسند. آزاد راه تهران _ شمال که تلاش خواهیم کرد فاز اول آن به بهره‌برداری برسد و حداقل ۶۰ کیلومتر مسیر را کوتاهتر می‌کند، جزو برنامه‌های ماست.

وی اظهار کرد: تونل‌های مسیر منجیل -رودبار  به بهره‌برداری رسیده، اما جاده‌ای دیگر نیز در دست ساخت است که دیگر شهروندان مجبور به عبور از شهر رودبار نباشند. همچنین اقدامات دیگری در مسیر هراز و فیروزکوه انجام شده که امیدواریم نهایی شود.

نوبخت درباره فرارسیدن نوروز نیز گفت: وضعیت جاده‌های ما نسبت به گذشته بهتر شده، اما همچنان با استانداردها فاصله دارد. جاده باید استانداردهایی داشته باشد و تلاش این است که جاده‌ها کیفیت بیشتری داشته باشد، اما از مردم می‌خواهیم با همین واقعیت موجود مراقب خودشان باشند، قوانین را جدی بگیرند و خواهش می‌کنیم با پلیس‌ها همکاری کنند.

وی درپاسخ به سوالی در موردخط لوله انتقال گاز به کشورهای شرق ایران نیز گفت: ما دراین زمینه مفصل صحبت خواهیم کرد، اما الان بگویم ما هیچ  تصمیمی را که بر خلاف منافع ملی باشد نخواهیم گرفت.

از پانزده اسفند پرداخت حقوق‌ها را شروع کرده‌ایم

وی افزود:‌ از پانزدهم  این ماه  شروع به پرداخت حقوق‌ها کرده‌ایم. امسال دولت بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی هزینه کرد و ۴۵۰۰ میلیارد تومان نیز در دست توزیع است و امیدواریم بعد از پرداخت حقوق‌ها درباره آن اقدام کنیم

وی همچنین از افزایش ۱۰ درصدی حقوق و دستمزد برای سال آینده خبر داد و گفت: همچنین برای پرداختی بازنشستگان نیز ۳۴۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده‌ایم. در سال آینده ۷۳هزار ۴۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی پیش بینی کرده‌ایم و بالغ بر ۱۲۶ هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری طرح‌های عمرانی پیش بینی کرده‌ایم.

وی گفت: همه چشم اندازهای برای سال آینده خوب بوده و سال آینده رشد اقتصادی بهتری خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

کد خبر 339164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.